بزرگترین پل غیرخودرویی کشور به روی مردم پایتخت گشوده می گردد

۰۵خردادماه،

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد از تکمیل نهایی سازه پل طبیعت به عنوان بزرگترین پل غیر خودرویی کشور خبر داد.

حجت اله ملاصالحی با اشاره به آخرین مراحل تکمیل سازه پل طبیعت در بخش های نصب سازه های فولادی وبتن ریزی خاطر نشان کرد: این پل به زودی برای عبور عموم مردم آماده می گردد.

وی وزن کلی سازه پل طبیعت را دو هزار تن اعلام و تصریح کرد: برای ساخت این پل که از شاخص ترین پل های کشور از نظر طراحی ، اجرا و کارکرد است،۱۴ هزار قطعه فولادی در ابعاد مختلف در ارتفاع ۴۰ متری زمین برشکاری،مونتاژ و نصب شده است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد خاطرنشان کرد: با احداث پل طبیعت بوستان های طالقانی در شرق و آب و آتش و بنادر در غرب اراضی عباس آباد به هم متصل شده و در واقع پهنه های فرهنگی و گردشگری این مجموعه به هم می رسند.

به گفته ملاصالحی با احداث این پل که ۷هزار متر مربع مساحت دارد و شهرتهران صاحب نماد تازهی می گردد که مفاهیم کاربردی پل های شهری ، گردشگری شهری و و همزیستی با محیط زیست پیرامون را متحول خواهد کرد.

وی مدت زمان احداث سازه پل را کمتر از دوسال عنوان کرد و افزود : باتوجه به شاخص های فنی پروژه ، مسائل بین المللی و همچنین پیچیدگی های طرح و معارضین ترافیکی و تأسیساتی، فعالیت های عمرانی با دشواری های بسیاری روبرو بود که در نهایت با تلاش و همت متخصصان ایرانی و توان بومی این دشواری ها برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد افزود : برای احداث این پل سه طبقه بیش از ۱۰۲ کیلومتر جوشکاری در سخت ترین شرایط جوی و محیطی و در کل ۶۲۰۰ مترمکعب بتن ریزی انجام شده که با در نظر گرفتن نوع سازه و کارکرد آن در سطح کشور کم نظیر است.


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.