بزرگترین کشتی مسافربری جهان + تصاویر

این کشتی عملا سفرهای خود را با حدود ۶۰۰۰ مسافر آغاز می‌کند.

مسافرت با کشتی روی اقیانوس برای برخی یادآور حادثه تایتانیک است اما برای بسیاری دیگر تجربه ای خوش از بهترین مسافرت طول عمرشان مخصوصا مسافران این کشتی در میان کشتی‌های مسافربری جهان، کشتی «ام‌اس فریدام آف د سیز» یا «آزادی دریاها» به عنوان بزرگترین کشتی مسافربری جهان دارای شهرتی جهانگیر شده است.


این کشتی که در اختیار شرکت دریانوردی رویال کاریبین اینترنشنال است در همین مدت کوتاه حضور خود در صحنه آب‌های جهان استانداردهای جدیدی را برای کشتی‌های مسافربری وضع کرده است.

بزرگترین کشتی مسافربری جهان امکان حمل ۴۳۰۰ مسافر را بر روی ۱۵ عرشه داشته و بیش از ۱۳۰۰ خدمه برای پذیرایی و فراهم آوردن امکانات رفاهی کامل برای مسافران در سطح آن حضور دارند. بدین ترتیب این کشتی عملا سفرهای خود را با حدود ۶۰۰۰ مسافر آغاز می‌کند.

این کشتی نه تنها در حال حاضر بزرگترین و لوکس‌ترین کشتی مسافربری جهان محسوب می‌شود بلکه به احتمال بسیار زیاد این عنوان را تا پایان دهه هم در اختیار خواهد داشت. آخرین اخبار صنعت کشتی سازی حاکی از آن است که عملیات ساخت کشتی «جنسیس» تا اواخر سال ۲۰۰۹ به پایان نخواهد رسید. جالب اینجاست که این کشتی هم توسط شرکت دریانوردی رویال کاریبین اینترنشنال سفارش داده شده است.

عملیات احداث «ام‌اس فریدام آف د سیز» و دو کشتی مشابه آن، البته با حجمی به مراتب کوچکتر در مرکز کشتی‌سازی «آکر فینیاردز» در «تورکو» فنلاند انجام شد. این کشتی به محض به آب انداخته شدن توانست عنوان بزرگترین کشتی مسافربری جهان را از «کویین مری ۲» برباید و خود را به عنوان سلطان دریاها معرفی کند.

در شرایطی که این کشتی در قیاس با کویین‌مری از ۴/۲ متر پهنا و ۶ متر طول کمتر برخودار است اما تناژ ناخالص واقعی ان که حدود ۱۶۰۰۰۰ تن است در مقایسه با ۱۵۴۰۰۰ تن کویین‌مری افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

در ساخت کشتی‌ها معمولا مشخصه ای که مورد توجه قرار می‌گیرد همین تناژ ناخالص آن است. هرچه نسبت تناژ بیشتر باشد به تبع آن فضای فراهم شده در داخل کشتی برای مسافران بیشتر بوده و آسایش بیشتری برای آنان فراهم می‌شود. تناژ بالاتر البته به معنای توانایی بیشتر کشتی در حمل مسافر نیز می‌باشد. در حال حاضر «ام‌اس فریدام آف د سیز» دارای بالاترین تناژ ناخالصی است که کشتی‌های ساخته بشر تاکنون از آن برخوردار بوده‌اند. این عنوان تا زمان ساخت «جنسیس» که قرار است از تناژ ناخالص حیرت‌آوری برابر با ۲۲۰۰۰۰ تن برخوردار باشد، همچنان در اختیار این کشتی قرار خواهد داشت. برای درک عظمت این دو کشتی کافی است بدانید که تناژ ناخالص «ام‌اس فریدام آف د سیز» سه برابر کشتی افسانه‌ای «تایتانیک» است و در مورد «جنسیس» این نسبت به بیش از ۴ برابر می‌رسد.

آخرین نیوز

کلیدواژه ها: «کویین مری ۲»، بزرگترین کشتی مسافربری جهان، کشتی «جنسیس»، کشتی افسانه‌ای «تایتانیک»، کشتی‌سازی «آکر فینیاردز»

اخبار مرتبط

سایت خبری تحلیلی افق

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.