بزرگداشت آیت‌الله تبریزی قائم‌مقامی (ره) در قم

  مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌لله سید حسین تبریزی قائم‌مقامی با حضور علما و فضلای حوزه در مسجداعظم قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، در این مراسم که شب گذشته، بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد،‌ حجت‌الاسلام والمسلیمن نظری منفرد،‌از فضلای حوزه در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عالم فقید، به روایتی از امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد و گفت: بر اساس این روایت، دنیایی که پایان آن قبر است، برای این که انسان بتواند به آسودگی از آن جدا شود، نباید به آن دل ببندد.
وی با بیان این که قبر آغاز زندگی جاویدان انسان است، ادامه داد: بر این اساس، سزاوار است که انسان دراین دنیا پرهیزگاری را در پیش گرفته و توشه آخرت خود را سامان دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد درباره شخصیت آیت‌الله تبریزی قائم‌مقامی، گفت: صله ارحام و دست‌گیری از مستمندان از ویژگی‌های بارز این عالم فرزانه بود که گاهی برای کمک به نیازمندان،‌ پول قرض می‌گرفت؛ روحیه ایشان دراین عرصه به گونه‌ای بود که برخی او را متهم به زیاده‌روی می‌کردند.

وی حب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را ویژگی بارز دیگری از این روحانی فقید معرفی و عنوان داشت:‌ ایشان شخصیتی بود که نسبت به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به ویژه حضرت صدیقه کبری(س) ارادت خاصی داشت و کمترین کوتاهی به ساحت ایشان را بر نمی‌تابید.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.