بزرگداشت امام خمینی، نکوداشت اسلام است

جام جم آنلاین: خطیب جمعه تهران بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) را نکوداشت اسلام ، جهاد ، مقابله با رژیم صهیونیستی و تکریم بشر دانست وگفت: یکی از برکات امام خمینی (ره) این بود که با ایجاد مسئله ولایت فقیه در متن قانون اساسی آن را ضامن اجرای اسلامیت و جمهوریت قرار داد و انگشت اشاره امام راحل (ره) در این باره به کفایت و کرامت مقام معظم رهبری بود که از این شایستگی برخوردارند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به مناسبت های پیش رو، سالروز ۱۵ خرداد را گرامی داشت و گفت: در روزگاری که اسلام و دین را برخی ها مرده می دانستند، ۱۵ خرداد نشان داد که اسلام نمی میرد.

وی با گرامیداشت ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام خمینی (ره) تصریح کرد: حضرت امام (ره) به عنوان یک فرد اسلام جامع بود که عرفان، خلوت با خدا، گریه های شبانه و توسل به پیغمبر(ص) و دودمان او در ایشان وجود داشت.

حجت الاسلام صدیق افزود: نخستین بار بود که در میان علما و بزرگان در عصر غیبت شخصی مانند امام خمینی(ره) پیدا شد و رهبری سیاسی جهان بشریت را به عهده گرفت، به نحوی که ایشان محور جهان اسلام و مایه هدایت جهان و تلاش ایشان حرکت امت ها به سمت امت واحده بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: امام(ره)، الگوی کاملی از اسلام سیاست، اسلام جهاد و اسلام شجاعت و زهد و عرفان را ارائه کردند و نشان دادند که ولایت فقیه، ولایت فقاهت، معرفت و شجاعت است.

وی افزود: یکی از برکات امام خمینی (ره) این بود که با ایجاد مسئله ولایت فقیه در متن قانون اساسی آن را ضامن اجرای اسلامیت و جمهوریت قرار داد و انگشت اشاره امام راحل (ره) در این باره به کفایت و کرامت مقام معظم رهبری بود که از این شایستگی برخوردارند.

امام جمعه موقت تهران همچنین به آغاز به کار مجلس نهم اشاره و اضافه کرد: امروز که مجلس شورای اسلامی کار خودش را آغاز کرده است و مردم آنها را به عنوان نمایندگان خود برگزیده اند ، باید در ولایت مداری و تعبد به دین و ولایت جلوه امام باشند .

وی گفت : هنر نماینده مجلس راضی کردن احزاب و گروه ها نیست ، امتحان الهی است و توقع ما از مجلس این است که بنای جدیدی بگذارند و هر هفته کلاس اخلاق داشته باشند .

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی دربخش دیگری از خطبه های نمازجمعه تهران گفت: متأسفانه در انتخابات مصر موضوع راه یافتن احمد شفیق از عوامل برجسته رژیم فاسد مبارک به دور دوم انتخابات جزو مسائلی بود که بر اساس اسناد، سرمایه گذاری و دخالت عربستان سعودی و دست بردن در آراء، قطعی است.

وی تأکید کرد: از فرهیختگان ، علما و انقلابیون مصر که با تقدیم شهدا و مجاهدت خود به میدان آمدند، انتظار می رود این مسئله را جدی تر بگیرند و با تشویق مردم مسلمان مصر، به آنان امید بدهند.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخانش با اشاره به دخالت بیگانگان در امور داخلی سوریه افزود: این در حالی است که این کشور در مسیر اصلاحات پیش می رود، قانون اساسی اش را به آرای عمومی گذاشته و مجلس قانونگذاری تشکیل شده است.

وی گفت: در حالی که حضور مردم سوریه در انتخابات در منظر جهانی بوده است، ممانعت از پیش بردن روند اصلاحات و تسلیح گروههای خاص جز دخالت در امور داخلی این کشور ، پیشگیری از روند اصلاحات و جلوگیری از اتکاء به آرای‌ عمومی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: از کشورهای منطقه توقع داریم کار خود را با ملتهایشان سخت تر نکنند ، مردم حامی دولتهایی هستند که با رژیم صهیونیستی و آمریکا مقابله می کنند، زیرا امت اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی به غده سرطانی اتفاق نظر دارند.

وی در خطبه نخست نمازجمعه نیز گفت: برای کسب کرامت انسانی، تشکیل خانواده زینت و تکامل است.

وی افزود: مهمترین مسئله در دین اسلام این است که برکت زندگی انسان در کار و معاش محدود نمی شود بلکه بر تشکیل خانواده تاکید بسیار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: کاهش فرزند به ویژه در خانواده هایی که تربیت یافتگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند، جفای به اهل بیت (ع) ، ظلم به پیامبر (ص) و ظلم به مکتب ماست. (واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.