بزرگداشت دو کمال‌الدین شهر تبریز به زودی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،’سید محمد حسینی ‘ عصر یکشنبه در حاشیه نشست اعضای کنگره بزرگداشت آیت الله ‘سید علی قاضی’ در گفت و گوی با خبرنگاران با اشاره به شخصیت جامع آیت‌الله قاضی،گفت: با برگزاری این کنگره و جمع آوری مطالب و مقالات درباره شخصیت این عالم وارسته ،هنرمندان می توانند با استفاده از این آثار مستندی درباره زندگانی و ابعاد شخصیتی این عالم ربانی را به تصویر بکشند.

** کنگره بزرگداشت آیت الله ‘سید علی قاضی’ آبان‌ماه سال جاری در تبریز برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکریم و بزرگداشت و پرداختن به شخصیت علما و اندیشمندان را از اولویت های این وزارتخانه عنوان کرد و از برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله ‘سید علی قاضی’ در ۱۷ و ۱۸ آبان سال جاری در شهر تبریز خبر داد.

** آیت‌الله قاضی از تفسیر تا شاعری همراه با عرفان

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شخصیت جامع آیت‌الله قاضی در فقه، فلسفه، عرفان، تفسیر و شعر، اظهار داشت: به لحاظ شخصیت جامع و کامل آیت الله قاضی لازم بود که کنگره‌ای در باب شخصیت ایشان برگزار شود و از آثار ایشان در جامعه استفاده شود.

حسینی ابراز امیدواری کرد که در آینده هنرمندان بتوانند زندگی ایشان را به تصویر بکشند، از آنجایی که آیت‌الله قاضی از شخصیت‌های بی‌نظیر و حتی کم‌نظیر عالم تشیع هستند، باید این شخصیت‌ها به جامعه معرفی شوند.

به گفته وزیر ارشاد؛ به علت وجود علما، عرفا و شعرای دینی این ظرفیت در کشور وجود دارد که هر ساله چنین برنامه‌هایی برای معرفی مفاخر و بزرگان که الگوی خوبی برای جوانان هستند ،برگزار شود.

** ضرورت معرفی عرفای بزرگ دینی درجامعه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به خبرنگاری درباره ضرورت معرفی عرفای بزرگ دینی در پر رنگ‌تر کردن معروف در جامعه، اظهار داشت: جامعه نیاز به معرفی الگو و اسوه دارد و از آنجایی که مردم ایران کمال‌طلب و به دنبال افراد فرهیخته هستند و سعی می‌کنند از افراد برجسته استفاده کنند، پس اگر ما این شخصیت‌ها را معرفی نکنیم جوانان به سمت شخصیت‌های کاذب روی می‌آوردند که این اشخاص نمی‌توانند الگوی مطلوب باشند.

حسینی با تاکید بر اینکه باید اقدامات ایجابی در امر فرهنگی صورت پذیرد، یادآورشد: برای کار در عرصه ایجابی معرفی چنین شخصیت‌هایی به جامعه می‌تواند موثر باشد.

وی افزود : لازم است که یک فرهنگ‌سازی در این باره انجام و بزرگان دینی معرفی شوند، به طوری که تمام ابعاد زندگانی آنها از سیر و سلوک ، نحوه زندگی روزمره و توجه ویژه آنها به علم را به جوانان شناسانده شود تا آنها بتواند به سمت کمال و کسب علم و دانش حرکت کنند.

** برگزاری کنگره آیت الله قاضی معرفی عرفان حقیقی به جوانان است

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی کنگره معرفی عرفان ناب اسلامی به جوانان خواهد بود، توضیح داد: در شرایطی که عرفان‌های غلط، باطل و کاذب در محافل مختلف دانشجویی و حتی حوزوی جولان می‌دهند، برگزاری این کنگره نقش به سزایی در معرفی عرفان حقیقی به اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان خواهد داشت.

حسینی با یادآوری اینکه ارتقای سطح معنوی جامعه به عوامل متعددی بستگی دارد، افزود: معرفی شخصیت و الگوپذیری از سیر و سلوک علما و عرفای جهان تشیع مهمترین عامل ترویج معنویت مورد تاکید اسلام و تشیع است.

کنگره بزرگداشت فقیه آیت‌الله’ سیدعلی آقا قاضی طباطبایی تبریزی’ ۱۷ تا ۱۸ آبان ماه سال جاری همزمان با یکصد و چهل و هشتمین سالگرد ولادت آن عالم فرزانه با حضور اندیشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

فراهنگ**۱۳۵۵**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۱۱۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.