بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در انگلیس

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرانیان و دیگر مسلمانان مقیم انگلیس همراه با مردم ایران اسلامی و مسلمانان و آزاد اندیشان دیگر کشورهای جهان در سالگرد ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران در ویژه برنامه هایی که برای بررسی اندیشه ها و ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی(ره) برگزار می شود، شرکت می کنند.

مرکز اسلامی انگلیس واقع در شهر لندن با همکاری مجمع اسلامی اهل البیت(ع) روز یکشنبه و همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) همایشی را با عنوان ‘پژواک رهبری امام خمینی’ برگزار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده مقام معظم رهبری و رییس مرکز اسلامی انگلیس، حجت الاسلام والمسلمین محمد سعید بهمن پور استاد کالج اسلامی لندن، ‘فرانک جولیان جلی’ از کشیشان مسیحی، ‘نبیل احمد اعوان’ و ‘شیخ حمزه سوداگر’ دو تن از پژوهشگران مسلمان در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

همایش دیگری نیز شنبه شب در مرکز اسلامی شهر منچستر با عنوان ‘امام خمینی، بحرین و بیداری اسلامی’ برگزار می شود که محور اصلی مباحث آن بررسی نقش و تاثیرات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) در بیداری اسلامی خواهد بود.

همچنین موسسه پژوهشی ‘ابرار هاوس’ لندن پنجشنبه شب میزبان یک کنفرانس اسلامی در مورد شخصیت امام خمینی(ره) خواهد بود.

در این کنفرانس که با موضوع ‘رهبری، انقلاب و تغییر’ برگزار می شود، ‘پیتر چلن’ و ‘استفن سایزر’ دو تن از کشیشان مسیحی و تعدادی از اندیشمندان مسلمان برای شرکت کنندگان سخنرانی می کنند.

انجمن اسلامی دانشجویان لندن (کانون توحید) نیز شنبه شب و در آستانه سالروز رحلت امام خمینی(ره) نشستی را با عنوان ‘در سایه ولایت’ برگزار می کند که طی آن شرکت کنندگان درباره مفهوم ولایت فقیه و حقوق مستضعفین و محرومین از نگاه امام خمینی(ره) گفت و گو می کنند.

قرار است حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه رییس موسسه فرهنگی حکمت نوین اسلامی نیز از طریق ویدیو کنفرانس برای حاضران در این نشست سخنرانی کند.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۲۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.