بزرگداشت “مرتضی ممیز” در رادیو فرهنگ

۲۰ آبان ،

سالروز درگذشت پدر گرافیک ایران بهانه ای شد تا برنامه هنرهای تجسمی این هفته “هفت اقلیم” ضمن بررسی شخصیت مرتضی ممیز،گزارشی از مراسم هفتمین سالگرد درگذشت او را که در خانه هنرمندان برگزار شد، ارائه کند.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی شبکه فرهنگ؛ هفتمین سالگرد درگذشت مرتضی ممیز، ۱۹ آبان در خانه هنرمندان برگزار شد. بخشی از این مراسم به افتتاح نمایشگاه “تصویررنگ ها” منتخب آثا رکیکو فارکاس طراح برزیلی در نگارخانه ممیز و نمایشگاهی از پوسترهای دو طراح جوان سوییسی با نام های یوناس فوگلی و ایری اپلاتیک در نگارخانه پاییز و زمستان اختصاص داشت.
همچنین؛ در این مراسم از چاپ تازه کتاب روی جلد کتاب و نشریات استاد ممیز که دربردارنده طراحی های روی او است، رونمایی شد. برنامه هنرهای تجسمی این هفته هفت اقلیم نیز که ۲۱ آبان پخش می گردد، به سراغ تاثیر ممیز بر گرافیک رفته و مراسم خانه هنرمندان را بررسی می نماید.همچنین بخشی از صحبت های زنده یاد ممیز در این برنامه پخش می گردد.
لازم به ذکر است؛ ادامه برنامه هم گفتگویی با سجاد باغبان ماهر، نویسنده کتاب آشنایی با فلسفه هنر و بسیارزیبایی شنایی خواهد بود و بعد از آن گزارش تفسیریی از نمایشگاه مجسمه های یاسمین سینایی با عنوان “کوچه برلن” که از ۱۹ آبان در گالری سیحون درحال برگزاری است، ارائه می گردد.
بنابراین گزارش تفسیری؛ برنامه “هفت اقلیم ” کاری از گروه هنر شبکه رادیویی فرهنگ است که همه روزه از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۱ از موج اف ام ردیف ۱۰۶ پخش می گردد.
گفتنی است؛ بهاره برهانی کارشناسی، ناصر قوام پور اجرا، امیرحسین محمودی سردبیری و مرتضی صداقت گو تهیه نمایندگی برنامه هنرهای تجسمی هفت اقلیم را که روزهای یک شنبه پخش می گردد، برعهده دارند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.