بزرگراه آزادگان تکمیل می شود

جام جم آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: بزرگراه آزادگان در پاییز امسال به طور کامل تکمیل و تحویل شهروندان می شود.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، مازیار حسینی گفت: بزرگراه آزادگان یکی از پیچیده ترین و پر ترافیک ترین بزرگراه های کشور است که چندین نقش را ایفا می کند.

وی با اشاره به نقش اتصالات فرامنطقه ای بزرگراه آزادگان، افزود: این بزرگراه بار ترافیکی فوق العاده بالایی دارد و علاوه بر خودروهای سبک، خودروهای سنگین نیز به دلیل وجود شهرک های صنعتی که در مسیر وجود دارند از این مسیر تردد می کنند.

کمربند جنوب و کاهش بار ترافیکی آزادگان

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه بار مواصلاتی کشور نیز بر روی این بزرگراه است، اظهارداشت: هنوز کمربند جنوب تهران ساخته نشده است که امیدواریم با ساخت این کمربندی توسط وزارت راه و شهرسازی بخشی از بار ترافیکی بزرگراه آزادگان به این محور منتقل شود.

وی در خصوص وضعیت کنونی بزرگراه آزادگان توضیح داد: ۱۵ کیلومتر از این بزرگراه که حد فاصل پل شهید کاظمی تا پل فتح در منطقه ۲۱ است، ساخته نشده بود که این مسیر هم اکنون در حال ساخت است.

به گفته حسینی، آنچه که سال‌ها پیش به عنوان بزرگراه آزادگان در جنوب تهران به بهره‌برداری رسیده بود تنها مسیر کندرو بوده و بخش اصلی این بزرگراه یعنی مسیر تندرو آن هنوز ساخته نشده بود که با همت شهردار تهران این بخش از مسیر در دستور کار قرار گرفت.

تفاوت عملیات در آزادگان با سایر بزرگراه ها

وی با بیان اینکه این ۱۵ کیلومتر بین مناطق ۱۶،۱۹،۱۸ و ۲۱ قرار دارد، اضافه کرد: احداث هشت تقاطع غیر همسطح و عبور دو خط راه آهن تهران – اهواز و تهران – تبریز و وجود چند رود دره و کانال در مسیر از جمله عواملی است که اجرای پروژه بزرگراه  آزادگان را با پیچیدگی های خاصی مواجه کرده است و کار با ویژگی های متمایز از سایر بزرگراه ها در حال ساخت است.

معاون شهردار تهران به وضعیت خاک در مسیر ساخت بزرگراه آزادگان اشاره و اظهارداشت: سال ها این محدوده محل برداشت شن و ماسه و مکان تجمع نخاله بوده است بنابراین علاوه بر ریزدانگی و پایین بودن میزان باربری خاک منطقه، دپوی خاک دستی و نخاله های ساختمانی در دهه های گذشته، دشواری های زیادی را به لحاظ اجرای عملیات عمرانی به این پروژه تحمیل کرده که در نهایت سبب اجرای عملیات خاکبرداری تا عمق ۸٫۵ متر در بخش هایی از مسیر تندروهای بزرگراه آزادگان شده است.

وی افزود: به عنوان مثال مسیر شش کیلومتری بزرگراه آزادگان حد فاصل بسیج تا پل شهید کاظمی به دلیل همین موضوع از کیفیت مناسبی برخوردار نبود که سال گذشته عملیات ترمیمی و بهسازی را برای ارتقای کیفیت در مسیر انجام دادیم.

به گفته حسینی، عملیات بسیار خاصی در پروژه بزرگراه آزادگان از نظر طراحی، زیرسازی و روسازی انجام می شود.

ارائه کاری ماندگار و با کیفیت

وی از تفاوت نوع آسفالت استفاده شده در بزرگراه آزادگان خبر داد و افزود: برای اولین بار تمام لایه های آسفالتی در بزرگراه آزادگان از مصالح شکسته کوهی است و طراحی خاصی برای ارائه کاری با کیفیت و ماندگار به شهروندان صورت گرفته است.

معاون شهردار تهران در خصوص زمان تحویل کل پروژه بزرگراه آزادگان به شهروندان گفت: به امید خدا کل این پروژه در پاییز امسال تکمیل و تحویل شهروندان می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.