بزرگراه حکیم به دیوار صوتی مجهز شد!

شهرداری تهران خبر از نصب دیوار صوتی با ارتفاع ۷ متر در پنج بزرگراه داد.

روابط عمومی شهرداری منطقه دو تهران، عابد ملکی با اعلام این مطلب افزود: تردد پرشمار خودروها در بزرگراه شهید حکیم مشکلاتی را برای ساکنان اطراف بزرگراهها ایجاد می کند که از این رو با نصب دیوارهای صوتی به دنبال کاهش آلودگی ها هستیم.

به گفته وی دیوار صوتی در ضلع جنوب بزرگراه حکیم حد فاصل یادگار و شیخ فضل الله نوری نصب شده است که کاهش آلودگی صوتی در این معبر را همراه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه  در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری ۶۰۰ دیوار عایق صوتی در سطح پایتخت نصب خواهد شد اذعان داشت: بزرگراه های حکیم، همت، زین الدین، چمران، کردستان ، مدرس و یادگار امام قابلیت نصب دیوارهای عایق صوتی را دارند. 

دیوار صوتی

ملکی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز در برخی دیگر از مسیرهای بزرگراهی منطقه نظیر شهید چمران دیوار صوتی نصب شده بود. 

مدیر واحد آلودگی صدا شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد: بایستی نصب دیوارهای عایق صوتی تاثیری بالای ۷۰ درصد را بر روی شهروندان داشته باشند تا نسبت به نصب دیوارها اقدام شود.

گفتنی است: این دیواره‌ها موجب کاهش آلودگی صوتی تا حد ۱۵ دی سیبل می‌شود که میزان مناسبی برای ایجاد آسایش شهروندان ساکن در نزدیکی بزرگراه‌ها است.

معاون برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز افزود: دیوارهای شیشه ای که احداث می شود هفت متر ارتفاع و یک متر قوس میانی دارد و جنس این دیوارها از ورقهای پلی کربناک با ضخامت ۱۲ میلی متر است.مقاومت جنس این دیوارهای شیشه ای ۲۰۰ برابر بیشتر از شیشه ای معمولی ، غیرقابل اشتعال ، ضد ضربه و نشکن است. 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.