بزرگ‌ترین توربین بادی جهان از نگاه یک مرغ دریایی

۳۰ آبان ،

شرکت زیمنس در حال ساخت یک توربین بادی است که با پره‌هایی به طول ۷۵ متر و ارتفاعی برابر ۱۹۷ متر، بزرگ‌ترین توربین بادی جهان خواهد بود. این توربین در مقایسه با اولین نسل از توربین‌های بادی ۳۰ سال پیش، ۱۰۰۰ برابر بیشتر برق تولید می‌کند.

به گزارش تفسیری گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ عموما وقتی که از یک ارتفاع بلند بالا می‌روید و یا می‌خواهید از فراز یک پل مرتفع عبور کنید، اغلب مردم می‌گویند: «به پایین نگاه نکن». فقط تصور کنید که اگر عکاس این عکس نیز همین ترس را داشت و به این جمله عمل می‌کرد، چه نمای بسیارزیبایی را از دست می‌دادیم.
به نقل از نیوساینتیست، ماشین‌های که از این ارتفاع همانند مورچه‌های روی زمین دیده می‌شوند، مشغول کار بر روی یک توربین بادی زیمنس مدل SWT-6.0-154 می باشند؛ سازه غول‌پیکری که قرار است در یک تاسیسات آزمایشی توربین‌های بادی در دریای نزدیک اوستریلد دانمارک نصب شود.
این توربین حاوی بزرگ‌ترین گردونه دنیا با پره‌هایی به طول ۷۵ متر است؛ پره‌هایی که هر کدام به بزرگی بال‌های بزرگ‌ترین هواپیمای دنیا، یعنی ایرباس A380 می باشند. ارتفاع کف تا نوک این توربین ۱۹۷ متر است، که بیش از دو برابر برج بیگ‌بن لندن ارتفاع دارد.

دلیل اصلی ساخت توربین‌های بادی بزرگ‌تر ساده است: پره‌های بلندتر انرژی بیشتری را از باد استخراج می‌کنند. مسئولان زیمنس می‌گویند که توربین تازه می‌تواند ۶ مگاوات برق تولید کند؛ مقداری که برای تامین انرژی ۵۵۰۰ خانه کفایت می‌کند. این مقدار ۱۰۰۰ برابر بیشتر از انرژی تولید شده توسط اولین نسل از توربین‌های بادی این شرکت است؛ توربین‌هایی که ۳۰ سال پیش ساخته شدند و طول پره‌های گردونه آنها تنها ۵ متر بود.

شاید خانه‌های انگلیسی‌ها بیش از هر کس دیگری از این توربین سود ببرد. دولت انگلستان ۷۵ میلیارد پوند در انرژی فراساحلی سرمایه‌گذاری کرده است، به امید آنکه این سرمایه‌گذاری بتواند تا سال ۲۰۲۰ / ۱۳۹۹ بیش از یک چهارم نیاز برق مصرفی مردم این کشور را تامین نماید. شرکت زیمنس انتظار دارد که توربینSWT-6.0-154 در این میان نقش‌آفرینی کند. این شرکت امیدوار است که در سال‌های پیش رو بتواند ۳۰۰ عدد از این توربین‌ها را در آب‌های اطراف انگلستان برپا کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.