بزودی مرحله کشوری بخش شفاهی مسابقات قرآن کارکنان دانشگاه آزاد برگزار می‌شود

۲۷ آبان ،

معاون پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظر به موافقت معاون فرهنگی دانشگاه به زودی مرحله کشوری بخش شفاهی مسابقات قرآن و عترت کارکنان دانشگاه در یکی از واحدهای دانشگاهی منتخب برگزار خواهد شد.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طالب تاش گفت: پیش از این، مرحله نهایی مسابقات قرآنی دانشجویان و استادان در واحد قزوین برگزار شد که از میان شرکت کنندگان بخش کتبی و بخش شفاهی ۱۰۰ نفر از برگزیدگان مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی با یادآوری اهمیت مسابقات آموزش محور قرآنی در فرآیند توسعه و گسترش فرهنگ دینی در میان دانشگاهیان گفت: همچنان که دانشگاه آزاد اسلامی در امر برگزاری مسابقات قرآنی دانشجویان و استادان پیشتاز است به لطف خداوند در برگزاری مسابقات قرآنی کارکنان هم این توفیق حاصل شد و پژوهشکده قرآن و عترت اولین دوره از مسابقات قرآنی کارکنان را تجربه کرد که دو مرحله مقدماتی و منطقه‌ای در سال قبل به اجرا در آمد که بحمدالله با استقبال خوب کارکنان دانشگاه مواجه شد؛ لذا به یاری خداوند با توجه به اینکه دکتر مومن بالله با برگزاری مرحله کشوری موافقت کرد به زودی یکی از واحدهای دانشگاهی به عنوان میزبان اختتامیه اولین دوره برگزیده خواهد شد و مراسم بخش شفاهی مرحله کشوری و اختتامیه این دوره از مسابقات به اجرا در خواهد آمد.

طالب تاش تعداد رشته‌های کتبی این دوره برای کارکنان را ۳ رشته معرفی کرد که شامل رشته‌های نماز، احکام و زندگانی پیامبر ‌می‌باشد. همچنین در بخش شفاهی کارکنان دانشگاه در رشته‌های تحقیق، ترتیل و حفظ جزء ۳۰ قرآن مشارکت کرده‌اند که ان‌شاءالله در پایان تعداد ۱۸ نفر از مجموع شرکت کنندگان در مسابقات کارکنان برگزیده می‌شوند و مورد تقدیر معاون فرهنگی دانشگاه قرار خواهند گرفت.

طالب تاش در مورد جشنواره هنر و ادبیات دینی گفت: تمامی مراحل هفدهمین دوره جشنواره هنر و ادبیات دینی به انجام رسیده و برگزیدگان رشته‌های مختلف پژوهشی، هنری و ادبیات دینی انتخاب شده‌اند که در مراسم اختتامیه این دوره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی گفت: مراسم اختتامیه جشنواره هنر و ادبیات دینی در واحد نور برگزار خواهد شد که با توجه به موافقت معاون فرهنگی دانشگاه اختتامیه این جشنواره ارزشمند قرآنی نیز به زودی در واحد نور اجرا می‌شود.

وی گفت: دانشجویان و استادان هنری و پژوهشی در این جشنواره با ارسال مقالات علمی، پایان نامه‌های قرآنی و آثار هنری متعددی مانند خط ، نقاشی، مشبک، منبت کاری، قالی بافی، تذهیب، عکاسی در حوزه قرآن و عترت انگیزه و علاقه شدید خود به فرهنگ و معارف قرآن و عترت را به اثبات رسانده‌اند.

طالب تاش در پایان یادآور شد: این گونه مسابقات و جشنواره‌ها صرفاً مقدمه و بهانه‌ای است برای قرآنی کردن فضای حاکم بر دانشگاه و حضور جدی دانشجویان و استادان در عرصه فرهنگ افزایی دینی؛ لذا آنچه اهمیت دارد تاثیرپذیری از آموزه‌های حیات‌بخش قرآن و عترت است که نمود اصلی آن در سلامت فکر، طهارت نفس، بسیارزیبایی گفتار و درستی کردار مشهود است، لذا به مسوولان کانون‌های قرآن و عترت پیشنهاد شده است در جهت فرهنگ افزایی دینی، گسترش اخلاق قرآنی، ایمان افزایی و ولایت محوری برنامه ریزی کنند و در این جهت از حضور جدی، گسترده و تاثیرگذار جمعیت دانشجویی بهره ببرند تا در حقیقت محور برنامه ریزی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه، خود دانشجویان باشند چرا که برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در صورتی اثربخش و کارآمد خواهد بود که انگیزه اصلی ورود به این برنامه‌ها، علاقه و اشتیاق قلبی و داخلی اشخاص باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.