بزودی مستند «بهاءالدین محمد» آماده نمایش عمومی می شود

فیلم مستند بلند «بهاءالدین محمد» به کارگردانی «امیرحسین خلیل زاده» و تهیه‌کنندگی «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی»، در آخرین مراحل فنی تولید قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این فیلم مستند که تصویربرداری آن از بهمن سال گذشته در اصفهان آغاز شده بود، شخصیت «شیخ بهایی» از اید‌ئولوژی شیعه تا معماری اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر پایه این گزارش، شیخ بهایی از دانشمندان نامدار قرن دهم هجری در حوزه‌ی علوم فلسفه، منطق، اخلاق، ریاضیات، نجوم، فیزیک و هنر بود که نزدیک به یکصد کتاب و رساله از وی برجای مانده است. از جمله آثار و تألیفات شیخ بهایی می‌توان به جامع عباسی، اربعین، مثنوی سوانح‌الحجاز (نان و حلوا)، کشکول و … اشاره کرد. وی در سال ۱۰۰۰ خورشیدی در اصفهان در گذشت و بنابر وصیتش، پیکر او در جوار بارگاه علی ‌بن ‌موسی‌الرضا (ع) به خاک سپرده شد.

این گزارش می افزاید که نسخه راف کات مستند «بهاءالدین محمد» به دبیرخانه جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» ارائه شده است تا درصورت پذیرش هیات انتخاب و در اولین نمایش عمومی، در بخش “مستند پرتره” این جشنواره روی پرده برود.

بر اساس این گزارش؛ عوامل تولید فیلم مستند ۶۰ دقیقه‌ای «شیخ بهایی» به این شرح هستند:

پژوهشگر، مجری طرح و کارگردان: امیرحسین خلیل‌زاده، تصویربردار: روح‌ا.. ظریف، صدابردار: علیرضا افخمی، مدیرتولید: مجید نصیری، هماهنگی تولید: علیرضا صانعی، عکاس: علی موسوی، تصویرساز گرافیکی و تدوینگر: سمیرا طباطبایی، بهاره سیری، تهیه‌کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ./ه

 

 


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. احمد مولایی:

    با سلام و وقت بخیر
    از زحمات شما به دلیل تهیه گزارش فوق درباره مستند شیخ بهایی کمال تشکر را دارم. بنده گزاش شما را مطالعه کرده و متوجه اشکالی در نام عوامل تولید این مستند شده ام و باید خدمت شما عرض کنم که خانم سمیرا طباطبایی فقط و فقط زحمت تهیه ی تصاویر گرافیکی به صورت تک فریم (عکس) را کشیده اند و هیچ نقشی در پویا نمایی و تدوین این فیلم نداشته اند و خانم بهاره سیری که همسر ایشان (امیر حسین خلیل زاده) می باشد هیچ نقشی (حداقل بعد از آشنایی بنده با ایشان) در اتمام این پروژه نداشته اند. پویا نمایی و جلوه های ویژه ی این فیلم توسط آقای محمد مهدی (سهیل) اصغری انجام شده و تدوین و تهیه برخی از اینسرت های استفاده شده در فیلم نیز بر عهده بنده بوده است.
    از آنجا بنده دلیلی برای حذف نام کسانی که تأثیر زیادی در انجام این پروژه داشتند، نمی بینم، تصمیم به تماس با آقای خلیل زاده گرفتم اما ظاهراً ایشان میل به پاسخگویی ندارند لذا از شما خواهشمندم دلیل این اشتباه را پیگیری نموده و گزارش ثبت شده را اصلاح نمایید.
    با تشکر
    احمد مولایی
    شماره تماس: ۰۹۳۶۵۲۸۹۰۴۲

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.