بسترسازی جذب افراد کارآفرین، ویژگی برتر مدیر خلاق

دبیر علمی جشنواره ایران خلاق گفت:مدیران خلاق صاحب ایده های نوین هستندو تلاش کارساز جهت استقرار و نهادینه کردن بستر مناسب برای جذب افراد کارآفرین در سازمان خود دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،صمد آقایی امروز در نخستین جشنواره ملی ایران خلاق با بیان اینکه تاکنون تعاریف بسیاری از خلاقیت مطرح شده اظهار داشت:هیچگاه نمی توان از مقوله خلاقیت تعریف درست و دقیقی داشت و در این شرایط پیچیده، تعریف عملی از آن در جشنواره ایران خلاق بر اساس برخی شاخص ها ارائه شده و سازمان ها و مدیران خلاق بر اساس آن رتبه بندی می شوند.

وی افزود:دراین جشنواره داوری ها براساس عملکرد سازمان ها صورت گرفته و تندیس ها به سازمان های پیشرو در ارائه ایده های خلاقانه تعلق می گیرد و سعی شده تا تندیس فروشی نشود.

دبیر علمی جشنواره ایران خلاق تصریح کرد: در این جشنواره سازمان های شرکت کننده شامل هر شخصیت حقوقی اعم از دولتی،نیمه دولتی و خصوصی فعال در زمینه های صنعتی،خدماتی و ورزشی می شوند که در سه گروه سازمان های نوپای کمتر از دو سال سابقه ،سازمان های در حال رشد بین دو تا پنج سال سابقه و سازمان های رشد یافته با بیش از پنج سال سابقه تقسیم می شوند.

آقایی افزود: سازمان خلاق و نوآور شخصیت حقوقی است که علاوه بر تولید محصول جدید و به کارگیری روش های نوین در ورود به بازار های جدید ،بستر سازمانی خود را طوری طراحی کند که تمام کارکنان در همه سطوح بتوانند ایده های خلاقانه خود را به طور عملی محقق سازند.

دبیرعلمی جشنواره ایران خلاق اظهار داشت: همچنین در سطح مدیران نیز ،مدیرانی در سطح ارشد و میانی حضور دارند که علاوه بر توانایی تفکرو رفتار خلاقانه ،صاحب ایده های نوین باشند و تلاش موثر و کارساز جهت استقرار و نهادینه کردن بستر مناسب برای جذب افراد کارآفرین در سازمان خود داشته باشند.

وی ادامه داد: در این جشنواره ۳۲ شاخص در حوزه بسترسازی سازمان ها و ۲۰ شاخص در حوزه دستاوردهای سازمان ها تعیین شده که براساس آن سازمان های موفق شناسایی و معرفی خواهند شد.

وی یادآور شد :همچنین در بخش مدیران نیز ۵۰ شاخص در حوزه مدیرخلاق تعیین شده است.

آقایی گفت: در این جشنواره سه نشان عالی یا طلایی،نقره و برنز برای دو سطح مدیران و سازمان های خلاق اختصاص خواهد یافت./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.