بسترهای لازم برای توسعه صنعت و تجارت در سرخس فراهم است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ ‘عبداله کثیری ‘ اظهار داشت: حدود ۱۶ سال پیش با مطالعات عمیقی که توسط وزارتخانه‌های مسکن و اقتصاد کشور انجام شد، سرخس به عنوان تنها نقطه طلایی و استراتژیک برای ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی در شرق کشور شناخته شد.

وی افزود: در مطالعات آمایش سرزمین استان خراسان نیز سرخس به عنوان یکی از نواحی مستقل هفت‌گانه استان به شمار می‌آید و این موضوع، امتیاز بسیار مهمی برای این منطقه محسوب می شود.

کثیری تصریح کرد: سرخس از نظر سوق الجیشی در مرکز مثلثی با بیش از دو سوم جمعیت جهانی مرتبط است که روسیه، چین و هندوستان سه ضلع این مثلث هستند.

مدیر هماهنگی امور تخصصی سازمان اقتصادی رضوی نیز گفت: استقرار صنایع پتروشیمی با همکاری مسئولان این صنعت؛ در این منطقه ویژه و در شهرستان سرخس، موجب ایجاد تحولی بزرگ در این منطقه خواهد شد.

‘حسین قدرتی’ ، اولویت دیگر این منطقه، حمل و نقل و ترانزیت دانست و افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه که در چهار راه بین المللی ریلی و جاده‌ای شرق و غرب دنیا و در مسیر ترانزیتی شمال جنوب و نیز دروازه کشورهای آسیای میانه و چین قرار گرفته و همچنین وجود ریل عریض و نرمال و فرودگاه اختصاصی با قابلیت نشست و برخاست انواع هواپیما در این منطقه، ترانزیت کالا به سهولت قابل انجام است.

وی افزود: با بهترین امکانات ناوبری که درحال حاضر در این منطقه وجود دارد، مواد اولیه تولیدی از نقاط مختلف دنیا می‌تواند پذیرش و با فرآوری مجدد آن، در بخش صادرات مورد استفاده قرار گیرد.

اقتصام ۱۰۷۰**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۵۵۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.