بسترهای لازم برای ریشه کنی پدیده قاچاق در استان فراهم شده است

امیر جلال زاده روز شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان سردشت اظهار داشت: موضوع اشتغالزایی در استان یکی از اساسی ترین راهکارهای کنترل قاچاق و حل معضل بیکاری است که در این زمینه اقدامات قابل توجهی برای اشتغال مرزنشینان انجام گرفته است.

وی، پدیده قاچاق را عامل رکود اقتصاد بومی و ملی دانست و اضافه کرد: بیکاری و هدرفتن سرمایه های مادی و معنوی از پیامدهای مهم قاچاق در هر کشوری است .

جلال زاده یاد آور شد: با مهار و کنترل قاچاق علاوه بر جلوگیری از ورود کالاهای ضد ارزشی، می توان اقتصاد جامعه را نیز رونق بخشید .

وی با تقدیر از اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق ارز و کالای شهرستان سردشت اظهار کرد: بر اساس ارزیابی های کارشناسان کمیسیون مبارزه با قاچاق استان ،شهرستان سردشت موفق ترین کمیسیون مبارزه با قاچاق شناخته شده است .

جلال زاده با تاکید بر استفاده از اهرم بازدارنده برای پیشگیری پدیده قاچاق گفت: کمیسیون مبارزه با قاچاق سردشت باید تا رسیدن به وضعیت مطلوب و ریشه کنی قاچاق این روند مبارزه را همچنان ادامه دهد.

در این جلسه در زمینه تعیین تکلیف خودروهای توقیفی حامل قاچاق، هماهنگی با ستاد اجرایی تهران جهت خارج کردن چهارپایان مورد استفاده در حمل و نقل قاچاق از استان و فعال سازی هر چه بیشتر بازارچه ها با وجود تاکید هیات دولت تصمیماتی اتخاذ شد .

در پایان اعضای حاضر در جلسه از مرز ˈزرتکهˈ که قسمت عمده کالاهای قاچاق از این مسیر انجام می گرفت بازدید کردند .

این مسیر با درایت اعضای شورای تامین طی یک مصوبه با همکاری هنگ مرزی و نیروی انتظامی اخیرا مسدود شده است .

۵۸۴/۵۸۳

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.