بستن جاده چالوس برای کنترل کرونا وظیفه ما نیست

ایسنا/البرز سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه برخی از این گلایه دارند که چرا دانشگاه علوم پزشکی جاده چالوس را برای کاهش ترددهای غیر ضروری نمی بندد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی متولی تامین سلامت مردم است ولی وظیفه بستن جاده چالوس را به عهده ندارد و تنها عضوی از ستاد استانی کرونا است.

ساره محمدی در نشست خبری روز سه شنبه یکم مهرماه که در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد اظهار کرد: طی هفت ماهی که از شیوع کرونا میگذرد، مجموعه بهداشت و درمان استان حتی یک لحظه نسبت به انجام وظایف خود برای کنترل این بیماری و کاهش تعداد مبتلایان شانه خالی نکرده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: برای شکست کرونا تنها تلاش کادر بهداشت و درمان کافی نیست و در کنار رعایت مردم و احساس مسئولیت آنها برای استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات، هم پوشانی دستگاه‌های درگیر با این مساله نیز اهمیت به سزایی دارد.

وی توضیح داد: طی چندین ماه تلاش مستمر شاهد خستگی بیش از حد کادر بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستیم ولی این خستگی باعث نشده که کیفیت خدمات رسانی به بیماران کاهش پیدا کند.

این مسئول اضافه کرد: اگر هر کس بسته به جایگاه و موقعیتی که در آن قرار دارد چه شهروند عادی و چه مسئول، سهم خود برای کنترل این بیماری را ایفا کند، به زودی شاهد کاهش آمار بستری‌ها و کسانی خواهیم بود که به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

محمدی با بیان اینکه برخی از این گلایه دارند که چرا دانشگاه علوم پزشکی جاده چالوس را برای کاهش ترددهای غیر ضروری نمی بندد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی متولی تامین سلامت مردم است ولی وظیفه بستن جاده چالوس را به عهده ندارد و تنها عضوی از ستاد استانی کرونا است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:  هر چند انتظار می رود برای کنترل کرونا برخی فعالیت‌ها که تعطیلی موقت آنها آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد نمی کند در شرایط فعلی متوقف شوند ولی تصمیم نهایی در این موارد با ستاد ملی کرونا است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.