بسته رفاهی قاسمی برای کارکنان نفت/از مسکن تا بهداشت و درمان

وزیر نفت از تهیه بسته جامع خدمات کارکنان صنعت نفت با هدف اهتمام بیشتر به مسائل رفاهی نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه این صنعت عظیم خبر داد.

رستم قاسمی در دومین گردهمایی متخصصان جوان صنعت نفت در مجموعه فرهنگی امام رضا (ع) در شهرک نفت اهواز، گفت: در زمینه تهیه این بسته دستور لازم داده شده و در آن مواردی همچون منازل مسکونی، تسهیلات، خدمات رفاهی و بهداشت و درمان به ویژه برای کارکنان مناطق عملیاتی و بازنشستگان در نظر گرفته می شود.

وی با تشریح عوامل توسعه در صنعت نفت، نیروی انسانی را مهمترین عامل توسعه برشمرد و افزود: در کنار توجه به مزایای حقوقی مسئولان مربوطه باید ارائه خدمات رفاهی مطلوب به مجموعه کارکنان را مد نظر قرار دهند.

قاسمی اظهار کرد: پژوهش و فناوری عامل مهم دیگری برای توسعه این صنعت به شمار می آید که در این ارتباط در شورای پژوهشی وزارت نفت برنامه ریزی شده است تا با همکاری مراکز علمی و پژوهشی برای خودکفایی کامل، اقدام های لازم صورت پذیرد.

وزیر نفت با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: سال ۹۱ سال پرکاری برای صنعت نفت و توسعه و پیشرفت پرشتاب این صنعت است و منابع قابل توجهی در این زمینه پیش بینی شده است.

وی توسعه میدان های مشترک را از جمله برنامه های مهم وزارت نفت خواند و افزود: تا پایان سال جاری باید وضعیت این میدان ها مشخص شود.

قاسمی نقش شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب را در تحقق برنامه پنج ساله پنجم اساسی ارزیابی و تصریح کرد: با توجه به برنامه تولید روزانه ۵ میلیون بشکه نفت و یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون متر مکعب گاز تا پایان سال ۹۴، این شرکت اصلی ترین نقش را برعهده خواهد داشت.

وزیر نفت به حضور شرکت های بزرگ نفتی و مراکز آموزش عالی معتبر از جمله دانشگاه های شهید چمران و صنعت نفت در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: حضور این مجموعه ها در کنار یکدیگر و هم افزایی میان آنها می تواند در تحقق اهداف توسعه این صنعت اثر گذار باشد.

وی توجه به رویکرد ساخت داخل، نوآوری و برداشتن گام های بلند در جهت خودکفایی کامل را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این ارتباط شرکت های ملی مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری ایران کارهای بزرگی انجام داده اند که باید این فعالیت ها گسترده تر و در جهت بومی سازی کامل استمرار یابد.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.