بسته شدن پرونده محتکران بازار کامپیوتر

۹ م دیماه ، موبنا- پرونده محتکران بازار کامپیوتر که توسط اتحادیه فناوران رایانه تهران پیگری شد با عرضه محصولات احتکار شده بسته شد.

“سیدمهدی میرمهدی” با اشاره به اینکه عملیات نامحسوس شناسایی احتکارکنندگان لپ‌تاپ در بازار کامپیوتر از چند ماه پیش صورت گرفته بود، اظهار داشت: شناسایی پنج محتکر لپ تاپ در تهران و مهلت داده شده به آنها سبب شده تا محصولاتی که در انبارها مانده بود در پشت ویترین مغازه‌ها قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از فعالان حوزه بازار لپ تاپ به احتکار این کالای ارتباطی می‌پردازند، اظهار داشت: مدتی است که بازرسان این اتحادیه به صورت نامحسوس به کنترل و شناسایی مغازه‌هایی که به سواستفاده و احتکار می‌پردازند را شناسایی ‌‌می کنند.

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به شرایط حاظر در بازار لپ تاپ و کامیپوتر گفت: مراجعه کنندگان به این بازارها می توانند در صورت ملاحظه هرگونه تخلف فروشگاه‌ها اعم از گران فروشی، عدم نصب برچسب و همچنین نفروختن کالای مورد نظر نام فروشگاه متخلف را به اتحادیه اعلام کنند تا برخورد قانونی انجام شود.

بر اساس این گزارش نوسانات نرخ ارز که منجر به دوبرابر شدن قیمت تمامی کالا‌های دیجیتالی از جمله لپ‌تاپ و کامپیوتر شده سبب سواستفاده بعضی از فروشندگان از جمله احتکار کردن این کالای ارتباطی شده است.

برخی از فعالان بازار با نفروختن محصولات خود توازن در بازار این کالای ارتباطی برهم می زنند به طوری که گرانی بیش از حد این کالاها در بازار می‌شوند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.