«بسم‌الله» شیرچی چکش می‌خورد

جام جم آنلاین: اسرافیل شیرچی هنرمند خوشنویسی این روزها سرگرم کار روی یک تابلوی بزرگ پنج متری با مضامین آیات قرآنی است و در اکسپوی هنرهای قرآنی نیز با چند تابلو از آیات قرآنی حضور دارد.

شیرچی درباره فعالیت‌های تازه خود در ماه مبارک رمضان به فارس گفت: تعدادی تابلو را برای شرکت در اکسپوی هنرهای قرآنی که قرار است نیمه دوم مرداد در فرهنگسرای نیاوران و برج میلاد برپا شود، آماده کرده‌ام که شامل دو تابلوی مرغ بسمل در کنار هم است همراه با  تابلوی دیگری با مضمون «بسم‌الله» که با قلم درشت خوشنویسی کرده‌ام و در پس زمینه آن نیز شمسه‌ها و هشت‌ضلعی‌های ایرانی دیده می‌شود که درون این شمسه‌ها نیز آیات کوثر، حمد و… را با رنگ‌های گرم آجری و قهوه‌ای برگرفته از معماری قدیم ایرانی کار کرده‌ام.

شیرچی همچنین این روزها روی یک تابلوی بزرگ پنج متری متمرکز است که قرار است آن را همراه آثار تازه دیگری در یک نمایشگاه خارجی به نمایش بگذارد.

او درباره این تابلو توضیح داد: مضمون این تابلو نیز موضوعات قرآنی است که این بار از آیاتی با مضامین آسمان و زمین مثل آیه «هوالذی خلق السموات و الارض» در کارم استفاده کردم و اجرای تازه‌ای در خوشنویسی و نقاشی‌خط خواهد بود.

شیرچی افزود: در این تابلوی پنج متری از نشانه‌های هنر ایرانی مثل معماری کویری ایران در کنار خطوط نستعلیق و شکسته نستعلیق بهره گرفته‌ام که نسبت به آثار قبلی من  رویکرد تازه‌تری  دارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.