بسیاری از شورشیان به هلاکت رسیدند

جام جم آنلاین: درگیری میان ارتش سوریه و تروریست‎های مسلح افزایش یافته و شورشیان خسارات سنگینی متحمل شده‌اند.نیروهای سوریه روز جمعه (۳ شهریور، ۲۴ اوت) به مقر شورشیان در سراسر کشور حمله کردند.

به گزارش پرس تی وی همچنین نیروهای دولت سوریه شماری از شورشیان را در حاشیه شهر حلب و لاذقیه از پا درآوردند.

آن‎ها همچنین پایگاه یکی از گروه‌های تروریست در نزدیکی شهر حلب را ویران کردند.

از سوی دیگر، چندین مرد مسلح در جریان درگیری با نیروهای دولتی در حومه شهر لاذقیه که یکی از بنادر اصلی کشور سوریه به شمار می‌شود، کشته شدند.

ارتش سوریه همچنین با حمله به تروریست‎های مسلح در دمشق و شهرهای اطراف آن، از جمله داریا و دوما، شماری از شورشیان را از پا درآورد.

نیروهای امنیتی در شهرهای تلبیسه و القصیر در استان حمص، واقع در غرب سوریه نیز بسیاری از شورشیان مخالف دولت را از پا درآوردند.

سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی‌های خونین است. دمشق می‌گوید قانون‌شکنان، خراب‌کاران و تروریست‌های مسلح عامل این ناآرامی‌ها و خشونت‌های مرگبار هستند؛ این در حالی است که مخالفان، نیروهای امنیتی را به کشتار معترضان متهم می‌کنند.

دولت سوریه می‌گوید ناآرامی‌های اخیر این کشور از خارج رهبری می‌شوند و گزارش‌های موجود از حضور شمار زیادی از تروریست‌های مسلح در سوریه با تابعیت خارجی حکایت دارد.

بر اساس گزارش‎ها ، اکثریت تروریست‎های مسلح فعال در سوریه از اتباع کشورهایی چون مصر، الجزایر، عربستان سعودی و افغانستان هستند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.