بسیاری از کشورها حامی سیاست خارجی ایران هستند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

عضو جامعه اسلامی مهندسین گفت: ایستادگی و اقتدار برخلاف تفکر برخی افراد، عملکرد فعلی سیاست خارجی ما است. کشور در شرایط تحریم اقتصادی با قدرت بالا مقاومت کرده و تسلیم پیشنهادهای گروه ۱+۵ نشده است.

علیرضا جوانمردی، عضو جامعه اسلامی مهندسین در گفتگو با خبرنگار احزابممتازنیوز، پیرامون صحبت اخیر محمد خاتمی مبنی بر اینکه باید سیاست خارجی کشور متعال‌تر شود، اظهار داشت: ایستادگی و اقتدار برخلاف تفکر برخی افراد، عملکرد فعلی سیاست خارجی ما است. کشور در شرایط تحریم اقتصادی با قدرت بالا مقاومت کرده و تسلیم پیشنهادهای ۱+۵ نشده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه تصریح کرد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ایران امروز به شکوفایی و سرکشی در دنیا رسیده و از این رو است که استکبار جهانی، تاب تحمل پیشرفت‌های ما را ندارد و از طریق فشار اقتصادی، فرهنگی و ایجاد توطئه، برای ناامنی کشور تلاش می‌کند.

جوانمردی در ادامه یادآور شد: کشور در عرصه‌های پزشکی، دارویی، هسته‌ای و نانو به تولید و خودکفایی بالائی دست پیدا کرده است و ما هرچند ماه یک بار، شاهد افتتاح و رونمایی از دستاوردهای جدید علمی هستیم که در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده است.

عضو جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: برخلاف گفته خاتمی، ایران نه تنها منزوی نیست، بلکه همواره کشورهای بسیاری حامی سیاست خارجی ما بوده‌اند؛ همانطور که در اجلاس عدم تعهد مشاهد کردیم نزدیک به ۱۲۰ کشور دنیا، دعوت ایران را پذیرفتند و پی به اقتدار و امنیت ایران در جهان بردند.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.