بسکتبالی که با ۲۱ امتیاز تمام می گردد/ فقط چها ر بازیکن به بازیهای آسیایی ۳ به ۳ می روند

۱۰اردیبهشت،

هر چند بسکتبال ۳ به ۳ در دنیا شناخته شده است اما قوانین آن چندان هم برای همه آشنا نیست. آقا کوچکی سرمربی تیم ملی بسکتبال ۳ نفره در مورد این بازیها توضیح می دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: مسابقات بسکتبال ۳ نفره آسیا از ۲۶ اردیبهشت با حضور ۱۶ تیم آغاز می گردد و تیم ملی ۳ نفره ایران تیم های ترکمنستان،‌ هندوستان و اندونزی در گروه ب قرار دارند.

عباسی آقا کوچکی سرمربی تیم ایران درمورد این مسابقات توضیح می دهد: این  اولین دوره مسابقات ۳ علیه ۳ در سطح اسیا است که با توجه به تجربه اول، تنها باید به مسابقات رفته، حریفان و شرایط را ببینیم.

مسابقات ۳ به ۳ قوانین خاص خود را دارد و به نقل از آقا کوچکی تنها چهار نفر به همراه یک مربی باید در بازیها شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی ۳ نفره قوانین این مسابقه را تشریح میکند: بازیهای ۳ به ۳ در زمان ۱۰ دقیقه روی یک حلقه انجام می گردد و هر تیمی که  به امتیاز ۲۱ برسد، برنده بازی می گردد. یعنی به محض اینکه هر تیمی به حد نصاب امتیاز برسد، بازی به پایان می رسد. البته این قوانین بین اللملی است اما فکر نمی کنم د ر بازیهای آسیایی تفاوتی وجود داشته باشد.

*حتی بعضی بازیکنان هم با قوانین بازی آشنا نیستند

وی این موضوع را که قوانین این بازی چندان هم برای عموم شناخته شده نیست را تایید می کند: بازی های ۳ نفره مدت بسیاری است که انجام می گردد و حتی در بسکتبال با ویلچر هم این بازی ها را داشتیم اما بسیاری از کسانی که در ورزش بسکتبال می باشند و حتی خود بازیکنان با قوانین آن آشنا نیستند. قبلا هم تنها در سطح جوانان و تورنمنت هایی خارج از آسیا مسابقات شرکت کرده ایم مسابقات قطر اولین بازی های ۳ نفره در سطح آسیا و بخش بزرگسالان است.

هشت بازیکن دعوت شده به اردوی ۳ نفره از امشب وارد اردوی ۲ هفته ای شده و در نهایت چهار نفر برای اعزام به مسابقات انتخاب می شوند. بیشتر کار آماده سازی که با این نفرات انجام می گردد هم آمادگی بدنی و کارهای تکنیکی مربوط به بسکتبال ۳ نفره است.

* ۳ پست اصلی بسکتبال در بازی های ۳ نفره هم هست

آقاکوچکی پست های این نوع از بسکتبال را توضیح می دهد: ۳ پست اصلی بسکتبال یعنی بازیساز، فوروارد و سنتر در این بازی حضور دارند. ما حامد حسین زاده و آرن داودی را به عنوان بازی ساز که خارج قوس ۳ امتیازی با توانایی کنترل توپ آغاز گر تیمی می باشند دعوت کرده ایم . امیر صدیقی محمد جمشیدی و سعید داورپناه را به عنوان گلزن و موسی نبی پور محمد حسن زاده و میثم میرزایی را به عنوان بازیکنان زیر حلقه ای دعوت کرده ایم و در نهایت چهار نفر را از بین این ها به بازی ها می بریم.

بیشتر بازیکنان تیم ۳ نفره از تیم دانشگاه آزاد انتخاب شده اند اما آقاکوچکی این موضوع را اتفاقی می داند و توضیح می دهد: تیم های پتروشیمی و ماهان همزمان با بازی های ۳ نفره درگیر بازی های وابا می باشند از آنها وجود نداشت. در نهایت از بازیکنانی که در وضعیت نزدیک ملی قرار دارند استفاده کردیم.

وی ادامه می دهد: این تجربه اول بسکتبال ۳ نفره در سطح آسیا است و چون در تمام زمینه ها تیم داشتیم فدراسیون می خواست حضور پررنگ و فعالی در این زمینه هم داشته باشیم. امیدواریم بازی های قطر تجربه خوبی برایمان باشد و اگر مقامی هم در این مسابقات بیاوریم سبب خوشحالی مردم می گردد./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.