بسکتبال جام ملتهای آسیا/همه تیم ها بازیکن خارجی دارند به غیر از ایران و چین

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > بسکتبال – در جام ملت های آسیای امسال،به نظر قطری ها پاک تر از همیشه وارد این مسابقات خواهند شد.

به گزارش ممتاز؛اکثر تیمهای آسیایی به جز قدرتهایی مثل چین و ایران برای حضور در جام ملتهای فیلیپین یک بازیکن تبعه خارجی را در ترکیب خود جای داده اند.
گروه آسیایی ایران
تیمهای چین و ایران قدرتهای اصلی بسکتبال آسیا مانند همیشه نیازی به حضور بازیکنان خارجی نداشته و جزو معدود تیمهایی می باشند که بدون کمک خارجی ها در جام ملتها شرکت می کنند.در گروه C که ایران و چین را در خود جای داده، تنها تیم کره به دنبال آوردن یک بازیکن خارجی است. کره ای ها دو گزینه با نامهای سونگ جون (اریک سندرین) و مون تای یانگ را در نظر دارند که هر دو این بازیکنان بالای ۳۵ سال داشته و تنها یکی از آنها تیم کره را در جام ملتهای آسیا همراهی می کند.
اردن با جیمی باکستر
اردنی ها که در بازیهای غرب آسیا با حضور رشیم رایت آمریکایی بسیار ضعیف ظاهر شدند در ابتدای کار آماده سازی برای جام ملتها به دنبال تبعه کردن آندره امت یکی از بهترین گلزنان حاضر در لیگ لبنان بودند اما در نهایت این انتقال به سرانجام نرسید و جیمی باکستر گارد آمریکایی اسبق پتروشیمی به عنوان یار خارجی با تیم اردن به توافق رسید.
از اردوی اردن خبر می رسد سم داگلاس و زید عباس نیز به سبب مصدومیت و حاضر نشدن در اردوی تیم تا بازیهای ویلیام جونز در ترکیب این دوره از جام ملتها هم حضور نخواهند داشت و بنابراین بار روی دوش باکستر در تیم بدون ستاره اردن سنگینتر خواهد شد.
چین تایپه و فیلیپین با دیویس و دوتیت
تیم چین تایپه میزبان جام ویلیام جونز امسال کوینسی دیویس بازیکن پستهای چهار و پنج آمریکایی که در لیگ این کشور بازی می کرد را به ترکیب خود اضافه کرده و فیلیپین میزبان جام ملتهای آسیا باز هم با مارکوس دوتیت سنتر آمریکایی ۳۳ ساله در بازیها حاضر می گردد.
ژاپن ساکوراگی را با خودش می آورد

تیم ژاپن امسال علاوه بر جی . آر هندرسون آمریکایی معروف به “ساکوراگی” ؛ شان هینکلی فوروارد ژاپنی- آمریکایی را هم در ترکیب خود دارد.
هنگ کنگ هم گروهی ژاپن در گروه ب هم دانکن رید بازیکن نیمه کانادایی را در جام ملتها به همراه دارد.
قطر پاکتر از همیشه
گویا تیم ملی قطر که همیشه متهم به داشتن بازیکنان غیر قانونی آمریکایی و آفریقایی بود امسال با ترکیب قطری تری به جام ملتها آمده و تنها جارویس هایس بازیکن آمریکایی پست ۳ را در ترکیب دارد. هایس ۳۲ ساله در تیم واشنگتن ویزاردز هم حضور داشته است.
قزاقستان و بحرین با بازیکنان آمریکایی
در گروه آخر جام ملتهای امسال هم دو تیم قزاقستان و بحرین با بازیکنان خارجی به فیلیپین می آیند. تیم قزاقستان جری جانسون بازیکن آمریکایی پست دو تیم آستانا تایگرز را تبعه کرده و بحرین نیز به دنبال قطعی کردن حضور سی جی گیلز، سنتر ۳۷ ساله آمریکایی است.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.