بسیج جامعه پزشکی منشا خدمات خیر در مناطق محروم

۰۱م آذر ،

به مناسبت هفته بسیج همایش خدمات امدادی، درمانی و بهداشتی به همت بسیج جامعه پزشکی تهران جهت تقدیر و تجلیل از فعالان بهداشتی، درمانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر طباطبایی، مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه و دبیر اجرایی همایش گفت: ما در حوزه امداد و درمان چند سطح کاری را برای خود تعریف کرده ایم که بر اساس آن سیاست گذاری های لازم را به عمل می آوریم و طبق آن عمل می کنیم.

وی اظهار داشت: اولین حوزه که سال ۸۸ عملیاتی شد بحث بیمارستان های صحرایی در استان های محروم همچون آذربایجان غربی ، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان بود که دوستان حوزه بسیج دانشجویی و سپاه منطقه در مواقع اعلام نیاز همکاری کردند .

وی افزود: دوستان فعال در حوزه سلامت در دانشگاه شهید بهشتی بسیار استقبال کردند و حدود ۱۰ تا ۱۵ متخصص و حتی فوق تخصص به مناطق مورد نیاز اعزام شدند و منشا خدمات ارزنده ای شدند.

وی یادآور شد: در سال ۸۹ نیز در منطقه اورامان کردستان نیز تعدادی نیرو جهت ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی اعزام شدند.

طباطبایی اذعان داشت: همه ساله همزمان با سالروز رحلت امام خمینی(ره) با همکاری شرکت شهر سالم شهرداری تهران بیمارستان های صحرایی جهت ارائه خدمات به زائرین در حرم امام دایر می گردد.

وی بیان داشت: بیمارستانی به نام شهید باکری در بوگان دایر شد که همه متخصصین از تهران به این بیمارستان اعزام شدند و یک بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان از اتفاق  تروریستی دایر شد که استقبال جامعه پزشکی برای اعزام به این بیمارستان ها بسیار چشمگیر بوده است.

طباطبایی با بیان اینکه در مناطق محروم دیگر بیمارستان های صحرایی جهت ارائه خدمات به نیازمندان دایر شده گفت: در خراسان شمالی نیز همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب تیمی از متخصصین در سه منطقه از این استان خدمات دهی کردند.

وی عنوان کرد: غیر از بیمارستان های صحرایی حرکت دیگری که در حوزه درمان و بسیج به نتیجه رسید ایجاد درمانگاه های تخصصی و تک تخصصی است که فقط در یک حوزه مثل چشم پزشکی، اطفال و یا دندان پزشکی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: این تجربه را در بیمارستان فارابی داشتیم که با اعزام تیمی به رباط کریم همراه با تجهیزات چشم پزشکی اعزام شدند و ۱۲ پایگاه اینترنتی چشم پزشکی و ۱۲ متخصص  به همراه پرستار روانپزشک و مشاور نیز اعزام شدند که حدود ۱۵۰۰ نفر تزریق شدند و برای بیش از ۵۰ نفر از بیماران خدمات مدد کاری و پذیرش از طریق دوستان بسیج فارابی انجام گرفت و داروهای رایگان در اختیار آن ها قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در حوزه دندانپزشکی هم مینی بوس همراه با تجهیزات دندانپزشکی ساماندهی شد که به مناطق ضعیف تهران به کسانی که امکانات کافی ندارند به مدت ۱۰ روز خدماتی ارائه کرد و این کار برای مناطقی که نیاز دارند ادامه پیدا خواهد کرد و به صورت رایگان ویزیت خواهند شد.

طباطبایی در پایان خاطر نشان کرد: ارائه خدمات این چنینی هم برای خدمات دهنده تاثیر مثبت دارد و هم برای خدمات گیرنده و مهم تر از همه این که رضایت مندی مردم را به همراه دارد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.