بسیج دانشجویی حافظ ارزش های انقلاب اسلامی در دانشگاه ها است

حسین امانلو روز سه شنبه درگفتگو با خبرنگار ایرنا در زنجان، اولویت کاری بسیج دانشجویی را تربیت نسلی سالم و ارزش مدار برای آینده نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام و اظهار کرد: فعالیت های بسیج دانشجویی بر مبانی ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی متکی می باشد.

وی، با اشاره به اینکه اسلام بر سه اصل اعتقادات، احکام و رفتار شکل گرفته است، افزود: بسیج دانشجویی درصدد ارزش مدار کردن رفتار، اخلاق و احکام جاری در بین دانشگاهیان است.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی کشور، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ‘ دانشگاه مبدا تحولات است’ گفت: بسیج با سر لوحه قرار دادن بیانات رهبری در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران نقش آفرین است.

امانلو خاطر نشان کرد: در صورتی که بسیج دانشجویی از دانشگاه ها حذف شود ارزش هایی که هم اکنون در دانشگاه ها وجود دارد از بین خواهد رفت.

وی، یادآور شد: حذف بسیج دانشجویی و اعتبارات مربوط به آن از دانشگاه ها جامعه را دچار معضلات و مشکلات جبران ناپذیری خواهد کرد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور به نقش آفرینی بسیج دانشجویی در فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه اشاره و ابراز کرد: بسیج دانشجویی با تلاش مضاعف فضای فکری و روانی جامعه را در موضوع انرژی هسته ای به سمتی سوق داد که مردم آن را حق مسلم خود دانستند و در مقابل زورگویان و مستکبران به پا خاستند.

امانلو، با بیان اینکه درهای بسیج دانشجویی به روی همه اقشار جامعه گشوده است، اضافه کرد: اسلام، ولایت فقیه و قانون اساسی خط قرمزهای بسیج دانشجوبی در جذب و دفع افراد است.

وی با ارزیابی وضعیت بسیج دانشجویی در دانشگاه های غیر انتفاعی و دانشکده های هنر گفت: بسیج دانشجویی در دانشگاه های غیر انتفاعی که خاستگاه جدیدی دارند هنوز استوار و توانمند نیست.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور یادآور شد: برای تقویت بسیج در دانشگاه های غیر انتفاعی با وزارت علوم رایزنی شده است.

امانلو، در خصوص وضعیت بسیج دانشجویی در دانشکده های هنر نیز گفت: در این دانشکده ها ضعف ارزشی وجود ندارد و باید با رویکرد جدید نسبت به دانشجویان این دانشکده ها آن ها را به سمت فعالیت های فرهنگی در بسیج سوق داد.

۵۲۲/۷۳۲۴/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۹۷۵۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.