بسیج منابع موجود برای امداد و نجات دریایی/۱۷ پایگاه امداد و نجات دریایی داریم

۲۸ آبان ،

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام این‌که ۱۷ پایگاه امداد و نجات دریایی داریم گفت: باید منابع موجود برای امداد و نجات در سازمان‌های مختلف کشور شناسایی و بسیج شوند.

به گزارش تفسیری خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود مظفر در جریان امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های امداد، نجات و جست‌وجو بین سازمان امداد و نجات هلال احمر و سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان این‌که جست‌وجو و نجات دریایی انسان جنگ با طبیعت است گفت: با تمرین و تجربه می‌توان سانحه دیدگان دریایی را نجات داد.

وی بر اهمیت عامل وقت در نجات سانحه دیدگان دریایی تاکید کرد و افزود: سرعت می تواند کمک کننده باشد البته تجهیزات و نحوه استفاده از آن‌ها نیز بسیار اهمیت دارد.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطرنشان کرد: در کشور ما تجهیزات و منابع بسیاری برای امداد و نجات دریایی وجود دارد اما این منابع باید بسیج شوند جمع‌آوری ظرفیت‌های موجود می‌تواند تسهیل‌کننده باشد.

مظفر ادامه داد: باید امکانات و تجهیزات تمامی ارگان‌های مرتبط با امداد و نجات دریایی شناسایی شوند و تفاهم نامه امروز به این منظور امضا می‌شود تا در وقت حوادث به بهترین شکل عمل کنیم.

به گفته وی، نیروی انسانی توانمند می‌تواند در امداد و نجات دریایی کمک‌کننده باشد؛ یکی از اهداف ما آموزش همگانی است زیرا مردم اولین گروهی می باشند که وارد صحنه می‌شوند و عمل می‌کنند. هر امدادگر در یک خانواده طرحی است که برای رسیدن به این هدف اجرا می‌شود.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر، امدادرسانی را به سه شکل از دریا به دریا، خشکی به دریا و هوا به دریا نام برد و اظهار کرد: از سال ۱۳۳۷ کار امدادرسانی دریایی ما آغاز شده است و در فصول مختلف با راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات دریایی این کار انجام می‌شود.

مظفر با بیان این‌که ۱۷ پایگاه امداد و نجات دریایی داریم، گفت: تابستان امسال در طول سواحل خزر ۲۴۷ پست امداد و نجات، پنج هزار عملیات انجام داد که بیش از ۹۵ درصد آن سبب نجات انسان‌ها در محل و یا پس از انتقال به مراکز درمانی شد.

به گفته وی، برای انجام هرچه بهتر وظایف سازمان امداد و نجات نیازمند کسب تجربه بین‌المللی هستیم که با مانورهای بین‌المللی میسر می‌شود.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره مانور امداد و نجات بندر نوشهر که بیش از یک ماه پیش در این بندر به صورت بین المللی انجام شد گفت:‌ اگر شاهد ناموفق عمل کردن گروه‌های امداد هوایی برای خاموش کردن شناور آتش گرفته بودیم، سبب آن سناریویی است که از پیش تعیین شده بود.

مظفر افزود: در این مانورها است که خودمان را قوی‌تر می‌کنیم. ضمن آن‌که وسایلی که آن روز در مانور استفاده شد، برای خاموش کردن حریق جنگل بود با برگزاری چنین مانورهایی پی ببریم که امکانات ما در چه حدی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.