بشیری: صلاحیت عمومی طریقت‌منفرد، قطعا مورد تایید بوده است

۲۷م اسفند ،

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ رییس‌جمهور زمانی یک فرد را به عنوان وزیر معرفی می‌کند که صلاحیت وی از تمامی دستگا‌ه‌ها استعلام شده باشد لذا قطعا صلاحیت عمومی طریقت‌منفرد مورد تایید بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرهاد بشیری که در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت در موافقت با وی صحبت می‌کرد، گفت: اکنون که در پایان سال جاری قرار گرفته‌ایم و چند ماه دیگر از مسئولیت دولت باقی نمانده است رییس‌جمهور، محمدحسن طریقت‌منفرد را به عنوان وزیر پیشنهادی جهت تصدی وزارت بهداشت معرفی کرده است.

وی افزود: با توجه به این مطالعه‌ای که در خصوص برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی داشته‌ام معتقدم که رییس‌جمهور نیز وقتی شخصی را به عنوان وزیر معرفی می‌کنند که از تمامی دستگاه‌ها در رابطه با صلاحیت وی استعلام گیرد؛ لذا قطعا صلاحیت عمومی طریقت‌منفرد مورد تایید بوده که به مجلس جهت اخذ رای اعتماد معرفی شده است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس خاطرنشان کرد: از وزیر پیشنهادی بهداشت انتظار می‌رود که در برنامه‌های خود اهداف برنامه پنجم پنج ساله را با جدیت در فرصت باقیمانده دنبال کرده و پیگیری‌های لازم در خصوص شورای عالی سلامت، امنیت غذایی، توجه به استانداردهای ملی سلامت، یکپارچگی بیمه پایه درمان و … را داشته باشند.

این نماینده اصولگرای مجلس اظهار کرد: وزارت بهداشت از جمله نهادهایی است که در زمینه بهداشت و درمان باید بتواند تجهیزات لازم را برای درمان بیماران فراهم کند لذا توسعه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و … بر مبنای نیازهای کشور از جمله ضرورت‌هایی است که باید طریقت‌منفرد به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی تاکید کرد: در زمینه تجهیزات پزشکی حتی بعضی از شهرستان‌های استان تهران نیز از بسیاری تجهیزات محروم می باشند و لازم است که این موضوع به طور جد در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد.

بشیری اقدام جدی جهت ایجاد شهرک‌های دانش و سلامت و کاهش هزینه درمانی را از وزیر پیشنهادی بهداشت درخواست کرد و گفت: امیدوار هستیم که با تمام جدیت طریقت‌منفرد بتواند از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با اشاره به رئوس برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی، گفت: اجرای سیاست برنامه پزشک خانواده در راستای خدمات جامع و همگانی سلامت باید با جدیت دنبال شود.

وی در پایان اظهار کرد: مجلس هوشیار است و ملت نیز آگاه می باشند و تحت فرامین مقام معظم رهبری از همه موانعی که دشمن ایجاد می‌کند عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.