بعد از ساعت پنج عصر کفش بخرید

بعد از ساعت پنج عصر کفش بخرید

انتخاب کفش مناسب برای مدرسه بچه ها اهمیت زیادی دارد، زیرا قرار است پای آنها ساعت ها در آن بماند. اگر کفش کیفیت لازم و مناسبی نداشته باشد، ممکن است باعث اذیت شدن پای بچه ها شود…

در ادامه به ۹ نکته کوتاه و کاربردی که والدین باید هنگام خرید کفش برای فرزندان خود به آنها توجه داشته باشند، اشاره می کنم:

۱. عصرها کفش بخرید

به هیچ وجه صبح ها اقدام به خرید کفش نکنید. معمولا بیشترین تورم پا در ساعت های عصر اتفاق می افتد و اگر برای بچه ها کفشی را در ساعت های صبح بخرید، در روزهای بعد ممکن است احساس کنند برایشان تنگ شده است. برای پیشگیری از این مشکل بعد از ساعت عصر برای خرید کفش مدرسه بروید.

۲. کفش را درست اندازه پا بخرید

بهتر است کفش بچه ها را درست اندازه پای آنها بخرید. معمولا اندازه پای بچه هایی که پا به مدرسه می گذارند، در طول سال تحصیلی تغییر چندانی نمی کند.

۳. کفش راحت بخرید

از بچه ها بخواهید هر دو کفش را بپوشند و ببینند که هنگام راه رفتن در آن کفش احساس راحتی می کنند یا نه. بعد از اینکه کفش ها را پا کردند، خودتان قسمت جلویی کفش را لمس و کفشی را انتخاب کنید که حدود یک بند انگشت از جلوی آن با نوک انگشت بچه ها فاصله داشته باشد. معمولا وجود فاصله ۲/۱ تا ۴/۳ اینچی بین بزرگ ترین انگشت و جلوی کفش پیشنهاد می شود.

۴. کفش مناسب بخرید

وقتی که بچه ها کفش را می پوشند، نباید احساس کنند انگشت بزرگ یا کوچک پای آنها تحت فشار است.

۵. کفش عاج دار بخرید

بهتر است کف کفش های مدرسه کمی عاج داشته باشد زیرا اگر کف کفش صاف باشد بچه ها در برف و باران یا زنگ ورزش، روی زمین لیز می خورند و ممکن است مشکلی برایشان به وجود آید.

۶. به قوس کفش توجه کنید

به قوس داخل کفشی که قرار است برای فرزندتان بخرید توجه داشته باشید. به طور کلی افراد مختلف از نظر قوس کف پا به ۳ گروه تقسیم می شوند؛ برخی قوس پای افزایش یافته و بلند دارند، کف پای بعضی افراد صاف است و قوس کف پای کاهش یافته دارند و درنهایت هم آنهایی که قوس پایشان طبیعی است. بچه هایی که قوس پای کاهش یافته دارند، هنگام دویدن و راه رفتن نوک پا را به سمت خارج ساق قرار می دهند و باعث خوردگی قسمت داخل کف کفش می شوند، بنابراین لازم است کفش های دارای حمایت جانبی خوب استفاده کنند. بچه هایی هم که مبتلا به صافی کف پا هستند یا آنهایی که دچار چرخش مچ پا به سمت داخل شده اند، نباید به هیچ وجه کفش های کاملا تخت بپوشند. بچه هایی که دچارقوس پای افزایش یافته هستند هم هنگام دویدن و راه رفتن پای خود را به سمت داخل قرار می دهند و باعث خوردگی قسمت خارج کف کفش می شوند بنابراین لازم است کفش های نرم و انعطاف پذیر داشته باشند. بچه هایی با قوس پای طبیعی هم می توانند از هرنوع کفش استانداردی برای رفتن به مدرسه کمک بگیرند.

۷. کفش ورزشی سبک بخرید

اگر قرار باشد بچه ها با کفش خود در مدرسه یا زنگ ورزش، بدوند و ورزش کنند، باید کفش آنها سبک و دارای کف نرمی باشد تا در هر بار اصابت پا به زمین فشار وارد شده بر کف پا را بگیرد. از طرف دیگر، این کفش ها باید با پهنای کف پا تناسب داشته باشند؛ مثلا بچه های ورزشکاری که پای پهن دارند نباید کفش های نوک باریک بپوشند.

۸. کفشی با تخت سفت بخرید

کف کفش مدرسه (قسمتی که روی زمین است)، باید ضربه گیر، سخت و محکم باشد. البته این ویژگی برای کفش هایی که قرار است در زنگ ورزش پوشیده شوند، مطرح نمی شود.

۹. کفش انعطاف پذیر بخرید

جنس کفش هرچه که باشد (نایلون، چرم یا پارچه) باید سبک و انعطاف پذیر باشد.


آخرین مقالات آفتاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.