بعد از غذا سالاد نخورید

گردآوری شده توسط گروه بهداشت و سلامت ممتاز نیوز

اگر مصرف سالاد به بعد از غذا موکول شود، ممکن است دیگر جایی برای آن باقی نماند، یا این‌که سبب گشاد شدن بیش از حد معده شود.

اگر مصرف سالاد به بعد از غذا موکول شود، ممکن است دیگر جایی برای آن باقی نماند، یا این‌که سبب گشاد شدن بیش از حد معده شود.

 کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد رفتارهای نادرست حین غذا خوردن اظهار کرد: خوابیدن یکی از عادات نادرست پس از صرف غذا است و به اشخاصی که زمینه رفلاکس (بازگشت اسید معده) دارند، پیشنهاد می‌شود بلافاصله پس از صرف غذا، دراز نکشند زیرا این عامل سبب برگشت محتویات معده که اسیدی می باشند، به طرف مری و ایجاد التهاب مری می‌شود.

علی اکبر کمالی اردکانی افزود: در بعضی موارد نیز احتمال ورود غذا به ریه را امکان پذیر می‌کند، این در حالی است که بعد از صرف غذا، چند دقیقه استراحت به معده کمک بسیاری می‌کند، اما این استراحت نباید به صورت دراز کشیدن باشد.

وی بر مصرف سالاد پیشنهاد کرد و خاطرنشان کرد: مصرف سالاد بهتر است قبل از غذا باشد که هم از پرخوری جلوگیری می‌کند و هم محتوای فیبر آن برای حرکت درست روده‌ها مفید است.

این کارشناس صنایع غذایی بیان کرد: اگر مصرف سالاد به بعد از غذا موکول شود، ممکن است دیگر جایی برای آن باقی نماند، یا این‌که سبب گشاد شدن بیش از حد معده شود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.