بعد از فوتبالیست‌ها «ای کیو سان» پخش می‌کنیم

مدیر شبکه آموزش:

سینماپرس-گروه تلویزیون/ مدیر شبکه آموزش با اشاره به اینکه برای جذب کودکان به این شبکه باید در میان برنامه هایمان انیمیشن پخش کنیم، اظهار داشت: قرار است پس از پایان فوتبالیست ها «ای کیوسان» پخش کنیم.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، محمد مهدی قاسمی، مدیر شبکه آموزش در نشست خبری این شبکه که ظهر امروز با حضور اهالی رسانه و مدیران این شبکه برگزار شد، اظهار داشت:برای اینکه شبکه آموزش بتواند مخاطبان را به خود جذب کند در لابه لای برنامه های خود انیمیشن نیز پخش می کند تا مخاطب به بهانه دیدن انیمیشن برنامه آموزشی را نیز ببیند.
وی افزود:نیاز است که شبکه آموزش در برخی مواقع استراحت کند و اینها زنگ تفریح شبکه آموزش است. به این دلیل که حس تمدد اعصاب نیز برای مخاطب ایجاد شود. البته برنامه گل‌آموز که مختص گروه کودک و نوجوان است کاملا کاری آموزشی انجام می‌دهد به گونه‌ای که واژه‌های آموزشی را به بچه‌های پیش‌دبستانی،‌ اول و دوم یاد می‌دهد. اما برای اینکه بچه‌ها به این برنامه جذب شوند باید از جاذبه‌های کارتون استفاده می‌کردیم. به همین دلیل در لابه‌لای برنامه گل‌آموز به پخش این کارتون‌ها از جمله «فوتبالیست‌ها» و «پت و مت» و … روی آورده‌ایم؛ البته قرار است کارتون «ای‌کی‌یوسان» که فرمت آموزشی بیشتری دارد را پخش کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه لفظ «آموزش» مخاطبان را از ما می‌گیرد، بیان کرد: زمانی که مردم لفظ «آموزش» را می‌شنوند، ناخودآگاه از آن دوری می کنند در نتیجه نگاه من از بدو ورودم به این شبکه این بوده که بیشتر از این شبکه به عنوان شبکه هفت یاد شود.

وی در در پاسخ به سوالاتی درباره حضور محمدرضا شریفی‌نیا در برنامه ماه رمضان «از آیه تا نشانه» گفت: شریفی نیا نه به‌عنوان کارشناس مسائل قرآنی بلکه تنها به‌عنوان راوی و گوینده در برنامه حضور داشتند.

مدیرشبکه آموزش در پاسخ به سوال خبرنگار سینماپرس مبنی بر اینکه این رسالت آموزشی شبکه روزبه روز کمرنگ و محو تر می شود بیان کرد: شبکه‌ آموزش مکمل نظام آموزشی و پرورشی کشور است، البته در حال حاضر اینگونه نیست که فقط تخته سیاه را نشان دهیم . حتی یک بار وقتی در برنامه‌ای دیدم کارشناسی در حال حل یک تست است از او خواستم دیگر این کار را انجام ندهد. مگر چه تعداد از دانشجویان آن درس و آن مقطع در آن لحظه تماشاگر برنامه بودند که چنین زمانی را برایش درنظر بگیریم.تلاش می‌کنیم به عنوان مثال جریان شعر و ادبی همچون مشاعره را در کشور جا بیندازیم و بگوییم که به غیر از فوتبال و پلی‌استیشن می‌شود به سراغ شعر هم رفت.

اسرافیل علمداری، مدیر طرح و برنامه و نظارت شبکه آموزش نیز در این نشست خبری درباره‌ روند ساخت مجموعه قرآنی توسط کارگردانان مطرح اظهار کرد: این مجموعه به مفهوم سریال‌های نمایشی که در شبکه‌های دیگر پخش می‌شود نیست. یک مجموعه ۵۲ قسمتی قرآنی که حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه‌ای است و ۲۰۰ متن برای آن نوشته شده و اکنون در حال نگارش است اما حضور کارگردانان به صورت قطعی مشخص نشده است. که نویسندگان این کار نیز از میان همین کارگردانان هستند.

انتهای پیام /ع.ت.ب.ب

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۰۹۷


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.