بعضی مسئولان با وظایف سمن‌ها آشنا نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمود ابراهیمی ظهر امروز در حاشیه جلسه‌ تشریح جشنواره سمن‌ها در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: متاسفانه مسئولان بعضی از دستگاه‌ها هیچ شناختی از ساختار و فلسفه وجودی ان‌جی‌یو‌ها ندارند که در این راستا جلساتی برگزار شد.

وی عدم به رسمیت شناختن سمن‌ها در بعضی دستگاه‌ها را یکی از مشکلات موجود در این زمینه دانست و تصریح کرد: برای اینکه شناخت کافی در بین بعضی دستگاه‌ها نسبت به اهمیت این سازمان‌ها ایجاد شود جلساتی به طور مرتب برگزار شد به صورت چهره به چهره وظایف، برنامه‌ها و مسئولیت‌های این نهادهای مردمی به طور مفصل تشریح شد همچنین بر موضوع لزوم حمایت دستگاه‌ها از این انجمن‌ها نیز تاکید شد.

این مسئول با بیان اینکه حمایت مالی چندانی از سمن‌ها صورت نمی‌گیرد ادامه داد: سمن‌هایی که در زمان مقتضی نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند از مزیت معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند ولی باید موضوع معافیت مالیاتی و گمرکی موسسه‌های خیریه و عام‌المنفعه بیش از بیش مورد تاکید قرار بگیرد.

وی بزرگترین مشکل این قبیل موسسه‌ها مسائل مالی دانست و بیان داشت: بعضی از سمن‌ها به دلیل ناشناخته بودن بین مردم از اسپانسر محروم هستند از این رو برای ساماندهی آنها تا حدودی کمک مالی صورت گرفت ولی باید جهت معرفی این سازمان برای جذب افراد نیکوکار تلاش شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت: در این استان ۱۱۰ سمن آموزشی، ۶۶ سمن هنری، ۵ سمن بهداشتی، ۱۶ سمن خیریه، ۱۹ سمن زیست محیطی در حال فعالیت است همچنین ۴۷ تشکل قرآنی مذهبی و ۶ تشکل علمی نیز در مراحل پایانی ثبت قرار گرفته‌اند.

اخبار اخبار جذاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.