بقایای اسطوره فوتبال لهستان درآستانه یورو ۲۰۱۲به کشورش بازگردانده شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رسانه های لهستان اعلام کردند، مراسم خاکسپاری این فوتبالیست دو روز قبل ازآغاز رقابتهای یورو۲۰۱۲ که به میزبانی لهستان و اوکراین برگزار می شود، انجام خواهد شد.

هافبک هجومی وسرگروه سابق تیم ملی فوتبال لهستان که با تیم این کشوردربازیهای المپیک ۱۹۷۲مونیخ طلا و در جام جهانی ۱۹۷۴ برنز گرفت، روز ششم ژوئن (۱۷خرداد) در ورشو خاکسپاری می شود.

قرار است، همان روز در جلوی ورزشگاه لجیا ورشو که دینا از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۸درآنجا بازی می کرد از یک مجسمه یادبود نیز رونمایی شود. دینا درسال ۱۹۶۹ به منچسترسیتی انتقال یافت.

دینا که درلهستان به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست ها این کشور شناخته شده، در یک سانحه رانندگی درسن دیه گو درگذشت. او از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۷ در لیگ فوتبال آمریکای شمالی بازی می کرد.

دینا درسال ۱۹۸۱ در فیلم فرار به سوی پیروزی همراه با ستارگان بین المللی دنیای فوتبال مانند په له، بابی مور و آدریلس نقش آفرینی کرده است.

رقابتهای فوتبال یورو۲۰۱۲ که ازهشتم ژوئن تااول ژوییه ( ۱۹خرداد تا ۱۱تیر) برگزار می شود، اولین تورنمنت قاره ای فوتبال اروپاست که درآن سوی پرده آهنین سابق برگزار می شود.

لهستان و اوکراین میزبان مشترک یورو ۲۰۱۲ هستند.

ورزشی**۱۵۸۴**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۰۲۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.