بقعه سید غلام‌رسول چابهار سنددار می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: بقعه سید غلام‌رسول سنددار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بوچستان اظهار نمود: مراحل دریافت سند بقعه سید غلام‌رسول چابهار در حال انجام است و بزودی سند ملکیت آن از مراجع ذی‌صلاح اخذ می‌شود.

مدیر کل اوقاف استان گفت: وظیفه ما در احیا و تثبیت موقوفات بسیار سنگین است چرا که موقوفات و بقاع متبرکه متعلق iبه اهل بیت (ع) است و خدمت iبه موقوفات نوعی وظیفه شرعی iبه شمار می‌رود.

هاشمی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف که سبب تثبیت موقوفات و بقاع متبرکه می‌شود و از تجاوز و تعرض iبه آن‌ها در طول وقت جلوگیری iبه عمل می‌آورد، اخذ سند مالکیت موقوفات است، بنابراین بایستی همهی موقوفات و بقاع و اماکن متبرکه شناسایی و پلاک ثبتی آن‌ها مشخص و برای هر موقوفه و بقعه و اماکن متبرکه یک پرونده ثبتی با مشخصات پلاک ثبتی تشکیل شود.

هاشمی گفت: طبق ماده۱۷۷ قانون ۵ ساله توسعه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران iبه منظور احیا و توسعه و استفاده iبهینه از ظرفیت موقوفات و اخوات و مقابله با سوء استفاده از موقوفات بسیاری با همکاری سازمان ثبت استاد و املاک انجام شده است.

وی گفت: وقتی وضعیت ثبتی این اماکن مشخص شود برای حفظ حقوق آن می‌توان راحت‌تر اقدام نمود، زیرا یکی از مستندات دعوی سبب مالکیت است و یا اگر iبه حریم آن تجاوز و تعرضی شود حدود و مساحت ملک موقوفه با وجود سند مالکیت روشن می‌شود.

وی ادامه داد: طبق تفاهم نامه مشترک فی ما بین سازمان اوقاف و ثبت اسناد و املاک کشور اقدامات بسیار مهمی در جهتی سنددار نمودن موقوفات و بقاع و اماکن متبرکه صورت پذیرفته است .

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.