بقیه علوم به ما کمک می‌کنند اما علوم انسانی جهت و هدف می‌دهد.

تحول در علوم اسلامی پروژه نیست که امروز آغاز و فردا تمام شود بلکه یک پروسه است و تا ظهور امام زمان ادامه خواهد داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به همتی که آقای حدادعادل و بقیه اعضا دارند، پیش‌بینی می‌کنم تا قبل از مهر بتوانیم منابع متحول شده را در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهیم.

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه علوم انسانی پشتوانه هستند و نیاز به توجه بیشتر دارند، گفت: بقیه علوم به ما کمک می‌کنند اما علوم انسانی جهت و هدف می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به علوم انسانی نباید به صورت یکی از اولویت‌ها باشد بلکه باید به عنوان اولویت اول باشد، تصریح کرد: در چنین شرایطی انتظار این است شورای تحول در علوم انسانی بتواند منابعی را معرفی کند تا ما بتوانیم مهرماه در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهیم و پشتوانه علمی مناسبی به عنوان منابع در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم.

دانشجو با اشاره به طرح اسلامی کردن علوم انسانی اظهار داشت: پژوهشگاه‌های علوم اسلامی ما بررسی‌های لازم را انجام داده و سرفصل‌ها را مطالعه کرده‌‌اند؛ اکنون بیش از ۱۰۰ جلد در اختیار شورای تحول علوم انسانی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برخی دانشگاه‌ها مانند علامه طباطبایی با وزارت علوم قرارداد بسته و تولیداتی در این زمینه دارند که این تولیدات در شورای تحول علوم انسانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تأیید در اختیار دانشگاه‌های دیگر قرار می‌گیرد.

دانشجو همچنین تاکید کرد: با توجه به همتی که آقای حدادعادل و بقیه اعضا دارند، پیش‌بینی می‌کنم تا قبل از مهر بتوانیم منابعی را در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: تحول در علوم اسلامی پروژه نیست که امروز آغاز و فردا تمام شود بلکه یک پروسه است و تا ظهور امام زمان ادامه خواهد داشت.

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.