بکارگیری تاکتیک‌های رزم بر مبنای تهدیدات متصور در رزمایش “عملیات متحرک هوایی”

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

امیر یاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از بکارگیری تاکتیک‌های رزم نوین بر مبنای تهدیدات متصور در رزمایش «عملیات متحرک هوایی» نیروی زمینی ارتش خبر داد.

امیر سرتیپ خلبان هوشنگ یاری در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتیممتازنیوز، با اشاره iبه برگزاری رزمایش تخصصی هوانیروز و تیپ ۵۵ هوابرد با عنوان «عملیات متحرک هوایی» اظهار داشت: این رزمایش با توجه iبه سلسله مراتب، دستور فرماندهی کل ارتش، نیروی زمینی و تایید ستاد کل نیروهای مسلح از صبح دیروز(سه‌شنبه) در منطقه عمومی گیلان‌غرب استان کرمانشاه آغاز شده است.

وی افزود: روز قبل رزمایش با دو مأموریت شناسایی و عملیات روانی آغاز iبه کار کرد و صبح امروز هم تیپ ۵۵ هوابرد توسط هواپیماهای C-130 نیروی هوایی ارتش iبه منطقه رزمایش اعزام شد.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح نمود: هوانیروز نیز وظیفه پیاده کردن تیم پیشرو نیروها و تأمین امنیت منطقه را با بالگردهای کبری iبه عهده داشت.

امیر یاری ادامه داد: یک فروند بالگرد امداد نیز در منطقه استقرار یافته تا در صورت هرگونه سانحه احتمالی، مصدومین را از منطقه درگیری(رزمایش) iبه بیمارستان صحرایی انتقال دهد.

وی از هلی‌بورن(جابجایی نیروها و تجهیزات iبه‌وسیله بالگرد) نیروهای رزمنده با استفاده از بالگردهای “شناسایی ۲۰۶″، “هجومی ۲۱۴″، “نیروبر شنوک” و “پشتیبانی ۲۰۹ کبری” در بعداز ظهر امروز خبر داد و افزود: بالگردهای کبری طی یک عملیات پشتیبانی نزدیک و مستقیم، وظیفه پشتیبانی با آتش هوایی برای نیروهای رزمی را iبه عهده دارند.

فرمانده هوانیروز ارتش در ادامه تصریح کرد: عصر امروز اسلینگ(جابجایی تجهیزات) رزمندگان تیپ ۵۵ هوابرد را iبه منطقه دیگری از رزمایش خواهیم داشت.

امیر یاری اظهار داشت: صبح فردا در ادامه رزمایش پس از عملیات شناسایی، فرماندهی و کنترل، بالگردهای”۲۱۴″ و “شنوک” هلی‌بورن نیرو و تجهیزات گردان دیگری از تیپ ۵۵ را iبه “تنگه حاجیان” انجام خواهند داد.

وی یکی از مهمترین عملیات‌های این رزمایش توسط هوانیروز را اجرای آتش بالگردهای کبری خواند و تصریح کرد: ارزیابی نیروهای آموزش‌دیده، اطمینان ‌بخشی iبه ملت شریف ایران و بازدارندگی در مقابل تهدیدات، از اهداف اصلی این رزمایش می باشند.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: ملت شریف ایران، مطمئن باشند که رزمندگان جمهوری اسلامی ایران برای حفظ کیان انقلاب اسلامی و مرزهای کشور با همه وجود تلاش کرده و هیچ کوششی فروگذار نخواهند بود.

امیر یاری تصریح کرد: با توجه iبه شرایط موجود،‌ نوع زمین و موقعیت وقتی در رزمایش، مقرر شد که در عملیات‌ها از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدیدی که برمبنای تهدیدات متصور برنامه‌ریزی شده استفاده شود و بکارگیری تجهیزات نوین iبه همین دلیل در دستور کار نبوده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.