بلاتکلیفی زائران برای اعزام به عمره

۴۸ ساعت زمانی که برای پیگیری مشکل توقف صدور روادید زائران ایرانی وعده داده شده بود، امروز تمام شد؛ ولی همچنان زائرانی که باید به عمره اعزام می‌شدند، بلاتکلیف هستند.

ایسنا، مسؤولان سازمان حج و زیارت یک روز پس از اطلاعیه‌ای که این سازمان درباره‌ی توقف صدور روادید زائران ایرانی و چند کشور دیگر منتشر کرده بود، اعلام کردند که قول مساعد مسؤولان وزارت حج عربستان را برای برطرف شدن این مشکل گرفته‌اند.

آن‌ها امیدوار بودند این مشکل را تا پایان روز دوشنبه (۱۲ تیرماه) حل کنند؛ اما به نظر می‌رسد رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد.

مقامات سازمان حج و زیارت این مشکل را ناشی از نقص فنی پیش‌آمده می‌دانند و معتقدند: هیچ کارشکنی‌ای از ناحیه‌ی کنسولگری عربستان صورت نگرفته است.

این سازمان نماینده‌اش را در عربستان مأمور پیگیری این موضوع کرده، اما درباره‌ی پیگیری‌های سازمان حج و زیارت تا کنون اطلاع‌رسانی مناسبی انجام نشده است.

این در حالی است که با وجود جابه‌جا شدن تاریخ اعزام‌ها و در اولویت قرار دادن اعزام زائرانی که روادید دارند، آن گروه از زائرانی که باید این روزها کوله‌بار سفر می‌بستند و عازم می‌شدند، به‌دلیل نداشتن روادید، بلاتکلیف مانده‌اند و دست‌شان از همه‌جا کوتاه است.

از سوی دیگر، تا کنون هیچ‌یک از مقامات عربستان سعودی درباره‌ی توقف صدور روادید برای زائران ایرانی نه اظهار نظر کرده و نه واکنشی نشان داده‌اند. حتا سفارت و کنسولگری عربستان که وظیفه‌ی صدور روادید زائران را برعهده دارد، اطلاعات شفافی را در اختیار زائران در انتظار اعزام به عمره قرار نداده است.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.