بلوک داراب هفته آینده در فرابورس عرضه می شود

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فرابورس ایران، ‘امیر هامونی’ گفت: سازمان خصوصی سازی قصد دارد ۱۳۹ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۵۳ سهم شرکت پتروشیمی داراب معادل ۱۹٫۸۹ درصد سهام این شرکت را به صورت بلوکی و به قیمت پایه هر سهم یک هزار و ۵۸۳ ریال، در روز شنبه ۱۰ تیر ماه جاری عرضه کند.

وی در مورد ترکیب سهامداران این شرکت­ها افزود: از سهامداران این شرکت می توان شرکت ملی صنایع پتروشیمی مالک ۱۹٫۸۹ درصد، سازمان بازنشستگی کشوری و سرمایه­گذاری صنایع شیمیایی تامین هر کدام مالک ۱۹٫۹۸ درصد، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مالک ۱۳٫۷ درصد، اداره کل اوقاف و امور خیریه خلیج فارس مالک ۱۹٫۴۱ درصد، بازرگانی پتروشیمی مالک ۴٫۶۲ درصد، مدیریت توسعه صنایع شیمیایی مالک ۰٫۱۱ و سایر سهامداران مالک ۲٫۳۱ درصد سهام این شرکت را نام برد.

هامونی با اشاره به این که، عرضه در بازار پایه با شرایط بازار سوم فرابورس انجام می­شود گفت: عرضه به صورت یکجا و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط، به صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساط سه ساله است.

وی افزود: این شرکت با سرمایه ۷۰۰ میلیارد و ۷۰۹ میلیون و ۷۶۷ هزار ریال در زمینه احداث، راه­اندازی و بهره­وری مجتمع­های پتروشیمی و کارخانه­های صنعتی به منظور تولید، بازاریابی مجاز، فروش و صدور محصولات پتروشیمی، ذخیره صادرات، واردات و تبدیل مواد شیمیایی و پتروشیمیایی و فرآورده­های فرعی و مشتقات آنها فعالیت دارند.

هامونی تصریح کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که سه درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل شش میلیارد و ۶۱۷ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۸۵۸ ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده­گذاری واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.

مدیر بازار فرابورس خاطر نشان کرد: کلیه حقوق مالکانه سهام قابل واگذاری از زمان تصویب قیمت سهام (۱۹٫۸۹) متعلق به بانک صادرات می­باشد، مشروط به این که نرخ سود صفر باشد.

وی یادآور شد: به دلیل عدم پرداخت ۶۵ درصد باقیمانده تعهدات سه سهامدار (سازمان بازنشستگی کشور، شرکت سرمایه­گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس) و عدم تمایل آنها به ادامه مشارکت، سهام این سهامداران در شرکت فرابورس ایران عرضه شد که در این تاریخ ۹ فروردین ۹۱ شرکت مهد امید آرین ۴۱۶ میلیون سهم معادل ۵۹٫۴ درصد سهام این شرکت را خریداری کرد که در تاریخ ۲۱ خرداد ۹۱ بر اساس موافقت­نامه صاحب اصلی سهام سه شرکت نامبرده خواهد بود.

وی گفت: قیمت­های حامل­های انرژی، خوراک و محصولات پتروشیمی در چارچوب هدفمند کردن یارانه­ها می­باشد و خریداران ملزم به رعایت آن می­باشند.

همچنین خریدار یا خریداران متعهد به رعایت ضوابط و مقررات پدافند غیر عامل کشور، رعایت اصول سیستم مدیریت HSE ، رعایت دستورالعمل­ها و استاندارد­های بازرسی فنی واحدهای صنعتی، اجرای آموزش­های تخصصی متناسب با شغل در واحدهای صنعتی، رعایت کامل دستورالعمل­های تعمیراتی و عملیاتی مربوط به قراردادهای فروش شرکت­های تولیدی هستند.

هامونی در پایان تاکید کرد: خریدار متعهد است که یک هزار سهم وثیقه مدیران را معادل قیمت هر سهم در معامله بلوکی خریداری و وجه مربوطه را پرداخت نماید. لذا خریدار و فروشنده تعهد می­نماید نسبت به نقل و انتقال هزار سهم مذکور اقدامات لازم را به عمل آورد.

اقتصام** ۹۱۴۱/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۲۵۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.