بلومبرگ:میزان واردات نفت چین از ایران از قبل از تحریم‌ها هم بالاتر رفت

خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی انتقال نفت ایران نسبت به ماه مه از افزایش واردات نفت چین از ایران نسبت به میانگین سال گذشته و حتی قبل از آغاز تحریم‌ها خبر داد.

اقتصادآنلاین/گروه بین الملل:

خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی انتقال نفت ایران نسبت به ماه مه از افزایش واردات نفت چین از ایران نسبت به میانگین سال گذشته و حتی قبل از آغاز تحریم‌ها خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، چین در ماه ژوئن نفت بیشتری از ایران خریداری کرده است که در مقایسه با میانگین واردات نفت چین از ایران در سال گذشته و قبل از تحریم‌ها افزایش یافته است.

براساس محاسبات بلومبرگ از اطلاعاتی که از پکن از طریق ایمیل دریافت کرده است، حمل و نقل نفت ایران نسبت به ماه مه ۱۷ درصد یعنی ۲٫۶ میلیون متر مکعب یا حدود ۶۳۵ هزار بشکه نفت در روز افزایش یافته است.

چین سال گذشته به طور متوسط ماهانه ۲٫۳ میلیون متر مکعب نفت خام یا روزانه ۵۵۷ هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است.

براساس گزارش بلومبرگ، چین بزرگترین خریدار نفت ایران است و خرید نفت از ایران را یک اقدام قانونی و مشروع می‌داند.

آمریکا و اتحادیه اروپا براساس قوانین داخلی خود تحریم‌هایی را علیه نفت ایران تحمیل کرده اند که از اول ماه جولای اجرایی شده است.

براساس این گزارش، درحالیکه چین طی سه ماهه اول سال جاری میزان خرید نفت از ایران را به علت انجام مذاکرات برای شیوه پرداخت پول نفت کاهش داده بود واردات نفت چین از ایران در ماه ژوئن به بیشترین میزان خود طی ۱۱ ماه گذشته رسید.

“گوردون کاون” محقق موسسه تحقیقات نفت و انرژی هنگ کنگ گفت: بسیاری از پالایشگاه‌های چین فقط از نفت ایران استفاده می‌کنند. اگر چین هم بخواهد از تحریم‌های اروپا تبعیت کند حداقل حداقل ۶ ماه زمان می‌برد تا بتوانیم کاهش قابل توجهی ببینیم.

براساس اطلاعات بلومبرگ، سهم چین از خرید نفت ایران برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.