بلومبرگ از افزایش قیمت طلا خبر داد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی هفته آینده با افزایش نسبی روبرو خواهد شد از ۲۲ کارشناس ارشد اقتصادی که در نظرسنجی اخیر بلومبرگ شرکت کرده اند ۱۳ کارشناس بر این باورند که قیمت طلا طی هفته آینده افزایش خواهد یافت

خبراقتصادی: به گزارش بلومبرگ،از ۲۲ کارشناس ارشد اقتصادی که در نظرسنجی اخیر بلومبرگ شرکت کرده اند ۱۳ کارشناس بر این باورند که قیمت طلا طی هفته آینده افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش ۴ کارشناس ارشد اقتصادی نیز کاهش قیمت طلا را در هفته آینده پیش بینی کردند و ۵ کارشناس اقتصادی نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی گزارش شورای جهانی طلا در خصوص رشد فزاینده تقاضای طلا در بازارهای هند و چین در سه ماه دوم امسال تاثیر بسیاری بر ادامه روند صعودی قیمت این فلز گرانبها خواهد داشت.

تقاضای طلای چین در سه ماه دوم امسال بیش از ۵۳ درصد و تقاضای طلای هند نیز در این مدت بیش از ۷۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۹ درصد کاهش داشته است. افت قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون ۵۶ میلیارد دلار به سرمایه گذاران جهان زیان وارد کرده است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.