بلومبرگ: تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران در راه است

ایران > سیاست‌خارجی
در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه کشورمان، گروهی از قانونگذاران آمریکایی پیشنهاد فشار اقتصادی بیشتر بر ایران از طریق تدوین شدیدترین تحریم‌هایی که تاکنون علیه یک کشور اعمال شده را مطرح کردند.

ایسنا نوشت: شبکه خبری بلومبرگ با اشاره به این خبر گزارش داد: پیش‌نویس طرح ارایه شده در سنا که نسخه‌ای از آن را بلومبرگ ملاحظه کرده است شرکت‌های خارجی را که با هر شرکت ایرانی تحت کنترل دولت معامله کنند، تحریم می‌کند. همچنین ایران را از استفاده از درآمدهای صادرات نفت برای خرید چیزی جز غذا و دارو منع می‌کند.

مارک دابووتیز، عضو بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در واشنگتن که دربارهٔ ایران به قانونگذاران و دولت مشاوره می‌دهد، گفت: این تدابیر تازه در دست بررسی به شکلی گسترده فشار اقتصادی بر ایران را افزایش و رژیم تحریم‌ها را به یک محاصره بالقوه تجاری و مالی ایران نزدیک‌تر می‌کند.

این پیش‌نویس که باید به تایید هر دو مجلس کنگره رسیده و توسط رییس‌جمهور آمریکا امضا شود دسترسی ایران به ارزهای رایج از جمله یورو را قطع و استفاده از موسسات تبادل ارز توسط ایران را محدود می‌کند، شرکت‌هایی که خدمات بیمه‌ای به ایران ارایه می‌دهند مجازات و نیز شرکت‌هایی که در انتقال کشتی به کشتی نفت ایران مشارکت دارند تحریم می‌کند و از رییس‌جمهور می‌خواهد هر ۶۰ روز یک بار گزارش دهد که ایران با تولید اورانیوم تسلیحاتی چقدر فاصله دارد و رییس‌جمهور باید دربارهٔ کارآمدی تحریم‌های آمریکا گزارش دهد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.