بلک‌بری از صفحه‌کلید آیفون شکایت کرد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

اگر شما هم جزء‌ آن دسته از کاربرانی میباشید که تصور می‌کنید صفحه‌کلید سخت‌افزاری Typo به عنوان ابزار جانبی گوشی هوشمند آیفون شبیه به صفحه‌کلید گوشی هوشمند BlackBerry Q10 ساخته شده است، تنها نیستید.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت بلک‌بری به خاطر همین شباهت پرونده قضایی در دادگاه کالیفرنیای شمالی ترتیب داده و از شرکت تولیدکننده صفحه‌کلید Typo شکایت کرده که حق امتیاز آن‌ها را زیرپا گذاشته است.
صفحه‌کلید سخت‌افزاری مخصوص آیفون که Typo نام دارد و بسیار مورد بحث قرار گرفته است، یک ابزار جانبی محسوب می‌شود که به صورت سخت‌افزاری روی این دستگاه قرار می‌گیرد و امکان تایپ سریع‌تر را برای کاربران فراهم می‌کند. اما بلک‌بری ادعا کرده است که این کیبورد دقیقا از روی صفحه‌کلید آن‌ها کپی شده و فقط آرم بلک‌بری از روی آن حذف شده است.
 
لازم به ذکر است که تلاش مراکز خبری برای گرفتن پاسخ از شرکت Typo بی‌نتیجه بوده و این شرکت هنوز هیچ توضیحی نداده است. 
 
به طور کلی باید توجه داشت که شرکت بلک‌بری حق امتیاز صفحه‌کلیدهای فراوانی را به نام خود به ثبت رسانده است و تولید یک محصول تازه متفاوت با آنچه که تاکنون در بازار بوده کار دشواری به نظر می‌رسد.
شرکت Typo در حالت کلی ادعا کرده که هیچ تخلفی انجام نداده است و صحبت‌های بلک‌بری یک نوع ادعا است که با آن نمی‌تواند چیزی را ثابت کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.