بلیط سفر به ماه با قیمت ۱۵۵ میلیون دلار فروخته می شود

این شرکت خصوصی به نام Excalibur Almaz در سال ۲۰۰۵ در جزیره خودمختار من تاسیس شده و صاحبان آن تا به حال ده ها میلیون دلار خرج راه اندازی سفر فضایی شان کرده اند. به امید اینکه میلیاردر ها را ترغیب کنند یک سفر متفاوت ۱۵۵ میلیون دلاری داشته باشند.

نارنجی: اگر به فضانوری علاقمند هستید، خبر خوب این است که یک شرکت تجاری به زودی بلیط سفر به ماه را به فروش می رساند. اما خبر بد این است که قیمت هر بلیط سفر حدود ۱۵۵ میلیون دلار خواهد بود.

این شرکت از چهار سفینه فضایی قدیمی روسیه برای ارسال مسافرین به فضا استفاده خواهد کرد و البته گفته شده که قطعات مهم الکترونیکی در آنها بازسازی شده است. این چهار سفینه روسی با موشک های سایوز به فضا پرتاپ می شوند و مسافر را تا مدار ماه می برند. البته این سفینه روی ماه فرود نمی آید و فقط به دور مدار ماه خواهد چرخید. سفری که برای هر مسافر حدود ۶ ماه طول می کشد.

این شرکت خصوصی به نام Excalibur Almaz در سال ۲۰۰۵ در جزیره خودمختار من تاسیس شده و صاحبان آن تا به حال ده ها میلیون دلار خرج راه اندازی سفر فضایی شان کرده اند. به امید اینکه میلیاردر ها را ترغیب کنند یک سفر متفاوت ۱۵۵ میلیون دلاری داشته باشند. در واقع تحلیل های مختلف هم نشان میدهد که در سال های آینده گردشگری فضایی یکی از تجارت های بزرگ میلیارد دلاری خواهد بود و به همین خاطر شرکت های مختلفی در نقاط مختلف دنیا روی این صنعت سرمایه گذاری کرده اند.

البته فعلا هر کسی نمی تواند روی سفر به ماه حساب باز کند اما احتمالا تا ۲۰ سال دیگر، بلیط سفر به ماه آنقدرها هم گران نخواهد بود.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.