بمب‌گذاری در بغداد ۳ کشته برجای گذاشت

۲۰م آذر ،

alnashra.JPG

وزارت کشور عراق از کشته شدن سه تن از اعضای خانواده یکی از نیروهای پلیس طی یک بمب‌گذاری در بغداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اشخاص ناشناس بمبی را در منزل یک افسر پلیس در منطقه مصیب واقع در جنوب بغداد به کار گذاشتند که در اثر انفجار آن، پدر، مادر و خواهر این افسر پلیس جان باختند.

وزارت کشور عراق اعلام کرد، این افسر پلیس خود از این انفجار جان سالم به در برد.

طبق تازهترین آمار، میزان اشخاصی که در جریان ناآرامی‌ها و خشونت‌ها در عراق در ماه نوامبر سال جاری کشته شده‌اند، نسبت به ماه اکتبر افزایش داشته است؛ بسیاری از این اشخاص در آخرین روزهای نوامبر جان باختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس آمارهای انتشار یافته از سوی وزارت دفاع، وزارت کشور و بهداشت عراق، در جریان حملات ماه نوامبر سال جاری در این کشور در مجموع ۱۶۶ تن از جمله ۱۰۱ غیرنظامی، ۳۵ مامور پلیس و ۳۰ سرباز کشته شدند. همچنین ۲۵۲ تن از جمله ۱۲۹ غیرنظامی، ۶۸ مامور پلیس و ۵۵ سرباز نیز زخمی شده‌اند.

البته آمار خبرگزاری فرانسه با استناد به منابع پزشکی و امنیتی عراق آمار کشته‌شدگان را ۱۶۰ تن و تعداد زخمی‌ها را ۶۶۴ تن اعلام کرده است. بر همین اساس، ۸۲ تن از قربانیان از ۲۶ تا ۳۰ نوامبر کشته شده‌اند.

علی الحیدری، کارشناس امنیتی عراق به این نکته اشاره کرد که اقدامات شدید امنیتی در زمان برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی سبب شد تا ماموران امنیتی به شدت مراقب و هوشیار باشند.

این مقام امنیتی افزود: آنچه که صورت گرفت این بود که نیروهای امنیتی در بالاترین حد آمادگی و فعالیت در این دوران بودند، اما پس از پایان یافتن مراسم این مراقبت‌ها به پایین‌ترین حد خود رسید و حملات آغاز شد. ماموران امنیتی معمولا پس از چنین برنامه‌های سنگینی خسته می‌شوند و دشمنان از این فرصت‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: عاشورای امسال نسبت به سال‌های قبل به دور از هرگونه خشونتی بود البته دو حمله علیه عزاداران حسینی سبب کشته شدن سه تن و زخمی شدن ۳۵ تن دیگر شد.

میزان خشونت‌ها در عراق از سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به شدت کاهش یافته اما حملات گروه‌های شبه‌نظامی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.