بمب گذاری در حرم حضرت زینب (س) خنثی شد

نیروهای ارتش سوریه یک خودروی بمبگذاری شده را نزدیک حرم حضرت زینب (س) در اطراف دمشق توقیف کردند.

به گزارش  شبکه تلویزیونی العالم، راننده خودروی هوندا که قصد داشت خودروی خود را در منطقه سیده زینب (س) منفجر کند، بازداشت شد.
نیروهای ارتش سوریه پس از درگیریهای شدید با افراد مسلح، این منطقه را پاکسازی کردند، اما هنوز در بعضی ساختمانها تک تیراندازانی وجود دارند.
در همین حال پرس تی وی گزارش داد ، دمشق پایتخت سوریه هم اکنون آرام است و نیروهای امنیتی بخش های زیادی از این شهر را از وجود گروههای مسلح پاکسازی کرده اند. درگیریهای پراکنده وجود دارد اما به بخش های کوچکی از دمشق محدود می شود.
سربازان سوری محله میدان و سیده زینب را تحت کنترل کامل خود در آورده اند. شبه نظامیان همچنین تلاش کردند که کنترل گذرگاه مرزی بین اردن و سوریه را به دست بگیرند که شکست خوردند.
یک منبع امنیتی گفت ، در بیست و چهار ساعت گذشته ، بیش از یکصد مرد مسلح در محله سیده زینب خود را تسلیم نیروهای دولتی کردند. بسیاری نیز کشته شده اند. هم اکنون بسیاری از بخش های این محله ایمن شده است.
یکی از ساکنان محله سیده زینب می گوید: « یک گروه وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه ما را تهدید کرد و از ما خواست خانه های خود را ترک کنیم و گرنه ما را می کشند.»
یک شهروند دیگر می گوید:« مردان مسلح ما را تهدید کردند که اگر مغازه های خود را باز کنیم ، آن را آتش می زنند و بعد هم مجبور شدیم به محلات امن برویم.»
ارتش سوریه عملیات وسیعی را به منظور پاکسازی مناطق مختلف دمشق شروع کرد که در نتیجه آن بخش های زیادی از وجود مردان مسلح پاک شدند.
 

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.