بنا: با ترکیب ناقص شرکت نمی‌کنیم

جام جم آنلاین: رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی در شرایطی از روز شنبه در شهر سارانسک روسیه آغاز می‌شود که سفر تیم ملی به این رقابت‌ها به دلیل عدم صدور روادید برای دو تن از شاگردان محمد بنا، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

تیم ملی ایران قرار بود بامداد چهارشنبه تهران را به مقصد مسکو ترک کند، اما این سفر به دلیل عدم صدور روادید برای امید نوروزی قهرمان جهان در سال ۲۰۱۱ در وزن ۶۰ کیلو و همچنین طالب نعمت‌پور، دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانگ جو در دسته ۸۵ کیلوگرم، بنا به خواست محمد بنا سرمربی تیم، به تعویق افتاده است. محمد بنا با این استدلال که در غیاب دو نفر از اعضای اصلی تیم ملی ترجیح می‌دهد در جام‌جهانی شرکت نکند، مسوولان فدراسیون را واداشت تا هر طور شده است این مشکل را برطرف کنند.

در این رابطه عارف ربطی، دبیر فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با جام‌جم، تصریح کرد: متاسفانه با وجود این‌که رقابت‌های جام‌جهانی در تقویم فیلا گنجانده شده و کشور میزبان باید برای همه تیم‌های شرکت‌کننده و نفرات آنها روادید صادر کند، روسیه از انجام این کار برای دو کشتی گیر ما و همچنین متخصص تغذیه و بدنساز تیم خودداری کرده است.

ربطی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون در این رابطه کوتاهی کرده و مدارک این نفرات ناقص بوده است؟ گفت ما تمامی مدارک مورد نیاز را یک ماه پیش به سفارت روسیه در تهران تحویل دادیم و در این رابطه از طریق وزارت امورخارجه نیز پیگیر صدور روادید بودیم. به نظر من آنها از ترس به خطر افتادن قهرمانی خود دست به چنین کاری زدند، با این وجود ما تلاش خودمان را خواهیم کرد تا حداکثر ظرف امروز پنجشنبه این روادید صادر شده و تیم به روسیه اعزام شود.

دو قهرمانی پیاپی و ترس روس‌ها

اشاره دبیر فدراسیون کشتی از ترس روس‌ها به قدرت تیم ملی فرنگی ایران است که در دو دوره گذشته این رقابت‌ها با اقتدار بر سکوی قهرمانی ایستاد. در چنین شرایطی طبیعی است که محمد بنا سرمربی بلند پرواز تیم ترجیح می‌‌دهد در قامت یک مدافع جدی عنوان قهرمانی تیمش را روی تشک بفرستد.

در هر صورت مراسم وزن‌کشی و قرعه‌کشی این مسابقه‌ها قرار است عصر روز جمعه برگزار شود و طی آن تیم‌های ایران(در صورت اعزام)، روسیه، جمهوری آذربایجان، مجارستان، ارمنستان، قزاقستان، کره‌جنوبی، بلاروس، بلغارستان و ترکیه به عنوان ۱۰ تیم برتر کشتی دنیا حریفان خود را در این پیکارها شناخته و از روز شنبه (۳۰ اردیبهشت) رقابت خود را آغاز کنند.

همه چهره‌های سرشناس

از جمله کشتی‌گیران نامدار حاضر در این رقابت‌ها می‌توان از نظیر منکیف قهرمان ۵۵ کیلوی المپیک پکن و آلکسی میشین قهرمان دسته ۸۴ کیلوی المپیک آتن از روسیه، الیم سلیم‌اف قهرمان جهان در سال ۲۰۱۱ در دسته ۹۶ کیلو و البک تاژیف دارنده مدال نقره دسته ۵۵ کیلوی رقابت‌های جهانی ۲۰۱۱ از بلاروس، الیس گوری قهرمان وزن ۹۶ کیلوی جهانی ۲۰۱۱ از بلغارستان، آلمات کبیسبایف دارنده مدال نقره دسته ۶۰ کیلوی جهانی ۲۰۱۱ از قزاقستان، سلجوق جبی دارنده مدال نقره دسته ۷۴ کیلو و رضا کایالپ قهرمای سنگین وزنه جهانی ۲۰۱۱ از ترکیه نام برد. ترکیب تیم ایران در این رقابت‌ها را این نفرات تشکیل می‌دهند:

۵۵ کیلوگرم: حمید سوریان – محمد فقیری

۶۰ کیلوگرم: امید نوروزی – عبدالمحمد پاپی

۶۶ کیلوگرم: سعید عبدولی – علی محمدی

۷۴ کیلوگرم: محسن قاسمی – هادی علیزاده

۸۴ کیلوگرم: طالب نعمت پور – داود اخباری

۹۶ کیلوگرم: داود گیل نیرنگ – محمدرضا اکبری

۱۲۰ کیلوگرم: بشیر باباجانزاده – امیر قاسمی منجزی

امید توفیقی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.