بنتلی کوپه چهار در می‌خواهد

۱۲ تیرماه ۱۳،

بنتلی کوپه چهار در می‌خواهد

Bookmark and Share

مدیران بنتلی در حال بررسی ساخت یک کوپه چهار برای رقابت با ب ام و ام۶ گرن کوپه و مرسدس بنز سی‌ال‌اس۶۳ ای‌ام‌جی می باشند. 

جرج کچر {+}، خبرنگار ماهنامه «کار» بریتانیا می‌گوید ایده ساخت چنین ماشینی در جلسه مدیران عالی بنتلی در اوایل سال ۲۰۲۴ مطرح شده است. در این جلسه قرار بود دربارهٔ مدل‌های تازه بنتلی تا سال ۲۰۲۰ و پلتفرم‌های آن‌ها تصمیم‌گیری شود. 
در این جلسه قرار شد براساس کانسپتی که در سال ۲۰۱۲ در ژنو نمایش داده شد، یک مدل شاسی بلند در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود. همینطور دربارهٔ نسل سوم کنتینانتال جی‌تی و مدل تازه مولسان هم تصمیم‌گیری شد. اما خبر غیرمنتظره در این جلسه ساخت یک مدل کوچکتر جهار در کوپه بود که یا به عنوان یک مدل مستقل و یا بخشی از خانواده کنتینانتال در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود. 

اندازه این کوپه تازه با طول ۴.۸ متر با مدل کنتینانتال جی‌تی یکی خواهد بود. اما برخلاف کنتینانتال قرار است ظاهری اسپرت‌تر داشته باشد. قیمت آن بین ۱۲۵ هزار تا ۱۵۰ هزار یورو خواهد بود که از کنتینانتال جی‌تی ارزانتر است و به همین سبب بنتلی انتظار دارد تا با فروش سالانه پنج تا شش هزار دستگاه، پرفروش‌ترین خودروی این کارخانه باشد. 

بنتلی کوپه چهار در می‌خواهد

از نظر فنی بنتلی برای ساخت مدل کوپه خود از پورشه کمک خواهد گرفت اما طراحی داخل و خارج ماشین به طور کلی با هیچ یک از مدل‌های گروه فولکس‌واگن شباهتی ندارد. 

بنتلی دو انتخاب برای پلتفرم این خودرو داشت. یکی استفاده از پلتفرم آلومینیوم «دی ۵» آئودی بود که قرار است نسل تازه آئودی ای۸ و کوپه ای۹ بر روی آن ساخته شود. این پلتفرم سبک‌ است و امکان استفاده از موتور دیزل هم در آن وجود دارد. انتخاب دیگر استفاده از پلتفرم ام‌اس‌بی پورشه بود که نسل دوم پورشه پانامرا بر روی آن ساخته می‌شود. 

پلتفرم ام‌اس‌بی قادر است با موتورهای چهار تا دوازده سیلندر مجهز شود. اما موتورهای ماشین به احتمال بسیار سه لیتری شش سیلندر و چهار لیتری هشت سیلندر است و به سیستم‌های خاموش کردن چند سیلندر هنگامی حرکت آرام ماشین و سیستم توربو مجهز خواهد شد. 

برچسب ها : بنتلی | کوپه چهار در | تاریخ : ۲۰۲۴/۱۰/۰۴
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.