«بندر بن سلطان» روسیه را تهدید کرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان در دیدار خود با رئیس‌جمهور روسیه به صورت تلویحی مسکو را به حملات تروریستی به بازی‌های زمستانی سال ۲۰۲۲ در صورت ادامه حمایت از سوریه تهدید کرده است.

خبراقتصادی:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «تودی زمان» ترکیه، عربستان مسکو را تهدید کرده است که اگر به حمایت از دولت سوریه ادامه دهد، گروه‌های تندرو بازی‌های المپیک زمستانی روسیه را مورد حمله قرار می‌دهند.

این تهدیدی است که «بندر بن سلطان» در دیدار خصوصی خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه مطرح کرده است. رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان ماه قبل با هدف رایزنی در مورد سوریه و به امید واداشتن مسکو از حمایت از دولت سوریه، به روسیه سفر کرد.

پیش از این گزارش‌های متعددی از پیشنهادهای اغواکننده «بندر بن سلطان» به پوتین انتشار یافته بود، اما این اولین بار است که منابعی از تهدید عربستان گزارش داده‌اند. پیشنهاد همکاری در زمینه نفت و گاز، قرارداد تسلیحاتی و تضمین کردن حفظ منافع روسیه در سوریه از جمله پیشنهادات «بندر بن سلطان» به پوتین بوده است.

اما گزارش اخیر ادعا کرده است که «بندر بن سلطان» در این دیدار علاوه بر این امتیازات، به صورت تلویحی روسیه را نیز تهدید کرده است.

وی در بخشی از جلسه چهار ساعته‌اش با پوتین، گفته است: من می‌توانم به شما تضمین بدهم که بازی‌های زمستانی سال آینده محافظت کنیم. گروه‌های چچن که امنیت مسابقات را تهدید کرده‌اند، تحت کنترل ما می باشند.

گروه‌های سلفی ساکن چچن نقش مهمی در تحولات سوریه دارند و تصاویر متعددی از حضور آن‌ها در سوریه در حال نبرد با نیروهای ارتش این کشور انتشار یافته است. اخیرا هم گزارش‌هایی انتشار یافته مبنی بر اینکه اهالی منطقه خودمختار چچن با حضور در سوریه گروه‌هایی مستقل برای خود تشکیل داده‌اند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.