بندر رتردام، پایتخت فستیوال‌ کشورهای اروپایی در سال ۲۰۲۴

۰۱ تیرماه ۱۳،

شهر رُتردام، بزرگترین بندر اروپا و پایتخت معماری و شهرسازی کشور هلند، به عنوان پایتخت فستیوال‌ کشورهای اروپایی سال ۲۰۲۴ انتخاب شد.

به گزارش هنرآنلاین، شهر بندری رُتردام، به عنوان شهری چند فرهنگی و چند ملیتی امسال میزبان فستیوال‌های گوناگون از جمله فستیوالی با نام “رتردام نامحدود” است.

مدیر بخش فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه؛ رُتردام شهری است با بلندپروازی‌هایی بسیار در عرصه فرهنگ. فرهنگی که تحت فستیوال‌های فرهنگی هنری ارائه می‌شود، گفته: در رُتردام هنر و فرهنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. فرهنگ و هنری که در فستیوال‌های مختلف ارائه می‌شوند فستوال‌هایی که هزینه‌ای بسیاری ندارند و در مکان‌های عمومی برگزار می‌شوند.

وی افزوده: “رُتردام نامحدود” یک اتفاق جهانی شامل فستوال موسیقی جاز دریای شمال رُتردام و فستوال بین‌المللی فیلم رتردام است که بسیاری از سراسر جهان برای حضور در این اتفاقها به این شهر می‌آیند.

فستیوال بین‌المللی فیلم رتردام هلند که هر ساله در ماه ژانویه برگزار می‌شود یکی از معتبرترین فستیوال‌های فیلم دنیا محسوب می‌شود.

مارچا فن‌نس، مدیر برگزاری فستیوال فیلم رتردام دربارهٔ این دوره فستیوال فیلم رتردام به یورونیوز گفته: سالانه نزدیک به ۲ هزار تن از اهالی سینمای جهان در فستیوال رتردام شرکت می‌کنند و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر برای شرکت در فستیوال سنیمایی به این شهر می‌آیند.” وی افزوده: “اینجا فرش قرمزی نیست و شاید به همین سبب ما را کمتر می‌شناسند. اینجا ماوای بسیاری از سینماگرانی است که کارشان را سخت‌تر در جاهای دیگر به نمایش می‌گذارند و سینماگران مستقل و این خصوصیت اصلی فستیوال فیلم رتردام است.

همچنین در ماه جولای فستیوال جاز دریای شمال در رتردام برگزار می‌شود و نزدیک به ۱۲۰۰ هنرمند از سراسر جهان برای اجرا به این شهر بندری می‌آیند و روزانه بیش از ۲۰ هزار نفر در کنسرت‌های جاز مربوط به فستیوال شرکت می‌کنند.

گفتنی است، نزدیک به ۳۰۰ فرهنگ ملی و قومی گوناگون در شهر بندری رتردام زندگی می‌کنند و این مسئله شهر را منسجم و زیبا می‌کند و این فستیوال فرصتی است برای نمایش فرهنگ‌های مختلف و این موضوع مایه شادی است.

سالانه نزدیک به یک میلیون نفر برای دیدن مجموعه فستیوال‌هایی که در این شهر برگزار می‌شود، به شهر بندری رتردام می‌آیند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.