بندر شهید رجایی هرمزگان نیازمند پس کرانه گسترده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی اصل سعیدی پور، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:درحال حاضر این مجموعه حدود ۵۳ درصد از کل حجم عملیات تجاری صادرات و واردات را به خود اختصاص داده که این حجم عملیات مستلزم یک پس کرانه قوی و زیر ساخت بسیار گسترده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه افزود:احداث راه ارتباطی مناسب یکی ازالزام های این توسعه است که پس از طرح در جلسه کارگروه ویژه ریاست جمهوری ،پروژه مذکور تحت عنوان بزرگراه بندر شهید رجایی تصویب شد و به عنوان یک مصوبه در دستور کار قرار گرفته است.

سعیدی پوربیان کرد:دوبانده کردن خط متصل راه آهن به بندرشهیدرجایی نیزیکی دیگراز مصوبات کارگروه ویژه ریاست جمهوری بود که پروژه ای حیاتی و اثرگذار برای بندر شهید رجایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد از حمل و نقل در بندر شهید رجایی از طریق ریل صورت می گیرد، ابراز داشت: در حال حاضر ۴۰ کیلومتر خط ریلی در بندر شهید رجایی وجود دارد که ۱۰ کیلومتر دیگر نیز در قالب سه پروژه احداث ترمینال ریلی مواد نفتی ، ترمینال ریلی کانتینری و ترمینال ریلی مواد معدنی در دست اجرا است.

مشاور مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: احداث سه ترمینال ریلی ذکر شده نیز در قالب مصوبات کارگروه ویژه ریاست جمهوری بوده که با اتمام آن پتانسیل های ریلی گسترده ای در این مجتمع بندری فراهم خواهد آمد.

وی با بیان اینکه با اتمام دو خطه شدن راه آهن تزرج – بندرعباس یک حرکت روبه جلو صورت خواهد گرفت، افزود: با هماهنگی هایی که پس از اتمام این طرح بین بنادر و راه آهن صورت خواهد گرفت ،امید می رود رشد ۱۰ درصدی در این عرصه بوجود آید.

بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران ۶۰ درصد از عملیات تخلیه و بارگیری و ۹۰ درصد از مجموع عملیات کانتینری کشور را به خود اختصاص داده است. ک/۳

۷۱۹۸/۶۶۸ /۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۲۰۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.