بنزین دولتی ۵۰۰ تومان آزاد ۹۰۰ تومان

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعیین قیمت بنزین همزمان با اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها گفت: ‌بنزین یک کالای استراتژیک بوده و در گذشته با قیمت واقعی عرضه نمی شد ولی همراه با اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها درخط مدیریت قرارگرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: چناچنه قیمت بنزین به صورت ناگهانی افزایش یابد قطعا با تورم و فشار به قشرهای آسیب پذیر جامعه همراه خواهد بود از این جهت باید با درنظرگرفتن شرایط اقتصادی کشور چاره اندیشی کرده و از افزایش ناگهانی آن جلوگیری کرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی با بیان اینکه دو نرخی کردن بنزین بهترین روش جهت متعادل نگه‌داشتن قیمت این  کالاست، اظهار داشت: براساس این طرح برای اقشاری که در دهک های پایین قرار دارند نرخی جدا در نظر گرفته شده و برای افراد پردرآمد نیز بنزین با قیمت آزاد ولی نه زیاد گران عرضه می شود.
سودانی نرخ ۵۰۰ تومان برای بنزین دولتی و ۹۰۰ تومانی برای بنزین آزاد را مناسب ترین قیمت دانست و گفت: هر چند دولت مکلف است قیمت بنزین را تا سقف فوق افزایش دهد اما براساس ظرفیت موجود افزایش بیش از هزار تومانی به صلاح نبوده و نتیجه نخواهد داشت.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.